• Fifinella

    Pojkvännen kan ju aldrig ha fel...

    Jag ville bara känna att min sambo (egenföretagare inom IT-utveckling) brydde sig om mig och önskade mig godnatt, var lite mysig mot mig. Istället blev jag behandlad som sopor, än en gång, och fick be om förlåtelse 3-4 gånger, t.o.m. dagen efter, eftersom mitt beteende inte var ok, dvs jag fick inte önska att han kunde lämna datorn i 10 min ens för att varva ner med mig och säga godnatt. Det var fel av mig att begära att han skulle stanna upp lite i en kort stund och ge mig ögonkontakt när jag sa godnatt. Han hade ju minsann sagt att han tänkt jobba vid midnatt och det ska jag respektera. Precis som när han hade sagt att han skulle jobba "bara en halvtimme till" men drog över med 1,5 timme inkl små spring inkl datorn under hela "fritiden" utan att jag protesterade. Det räknas förstås inte till att jag respekterade hans behov. Klart att han skulle få förbereda inför midnattskörningen. Och att önska att han ägnade 10 min innan midnatt för att spendera lite mystid med mig, eller plocka iordning inför läggdags, det var ju förstås helt befängt av mig! Jag borde vetat bättre. Han hade ju sagt att han skulle jobba från midnatt, och det innebär ju förstås även all ledig tid på kvällen och även redan kl 23.50. Hur kunde jag vara så dum att jag inte förstod och respekterade det? Jag är ju sämst och skapar bråk ur tomma luften. Eller hur?

  • Svar på tråden Pojkvännen kan ju aldrig ha fel...
  • Anonym (Trodde inte det fanns fler)

    ja du är säkert tjafsig också och väldigt "på"..
    Känner igen...

  • nordanvinden
    Fifinella skrev 2016-04-28 14:29:47 följande:

    Jag ville bara känna att min sambo (egenföretagare inom IT-utveckling) brydde sig om mig och önskade mig godnatt, var lite mysig mot mig. Istället blev jag behandlad som sopor, än en gång, och fick be om förlåtelse 3-4 gånger, t.o.m. dagen efter, eftersom mitt beteende inte var ok, dvs jag fick inte önska att han kunde lämna datorn i 10 min ens för att varva ner med mig och säga godnatt. Det var fel av mig att begära att han skulle stanna upp lite i en kort stund och ge mig ögonkontakt när jag sa godnatt. Han hade ju minsann sagt att han tänkt jobba vid midnatt och det ska jag respektera. Precis som när han hade sagt att han skulle jobba "bara en halvtimme till" men drog över med 1,5 timme inkl små spring inkl datorn under hela "fritiden" utan att jag protesterade. Det räknas förstås inte till att jag respekterade hans behov. Klart att han skulle få förbereda inför midnattskörningen. Och att önska att han ägnade 10 min innan midnatt för att spendera lite mystid med mig, eller plocka iordning inför läggdags, det var ju förstås helt befängt av mig! Jag borde vetat bättre. Han hade ju sagt att han skulle jobba från midnatt, och det innebär ju förstås även all ledig tid på kvällen och även redan kl 23.50. Hur kunde jag vara så dum att jag inte förstod och respekterade det? Jag är ju sämst och skapar bråk ur tomma luften. Eller hur?


    Din man är en idiot. Han missar det viktiga i livet.
  • Meebo
    Fifinella skrev 2016-04-28 14:29:47 följande:
    Jag ville bara känna att min sambo (egenföretagare inom IT-utveckling) brydde sig om mig och önskade mig godnatt, var lite mysig mot mig. Istället blev jag behandlad som sopor, än en gång, och fick be om förlåtelse 3-4 gånger, t.o.m. dagen efter, eftersom mitt beteende inte var ok, dvs jag fick inte önska att han kunde lämna datorn i 10 min ens för att varva ner med mig och säga godnatt. Det var fel av mig att begära att han skulle stanna upp lite i en kort stund och ge mig ögonkontakt när jag sa godnatt. Han hade ju minsann sagt att han tänkt jobba vid midnatt och det ska jag respektera. Precis som när han hade sagt att han skulle jobba "bara en halvtimme till" men drog över med 1,5 timme inkl små spring inkl datorn under hela "fritiden" utan att jag protesterade. Det räknas förstås inte till att jag respekterade hans behov. Klart att han skulle få förbereda inför midnattskörningen. Och att önska att han ägnade 10 min innan midnatt för att spendera lite mystid med mig, eller plocka iordning inför läggdags, det var ju förstås helt befängt av mig! Jag borde vetat bättre. Han hade ju sagt att han skulle jobba från midnatt, och det innebär ju förstås även all ledig tid på kvällen och även redan kl 23.50. Hur kunde jag vara så dum att jag inte förstod och respekterade det? Jag är ju sämst och skapar bråk ur tomma luften. Eller hur?
    I ordning:
    Han kanske inte ville ha "mystid" då han var upptagen med annat som faktiskt var viktigare?
    Han kanske inte behövde eller ville "varva ner" för det hade förstört koncentrationen?
    Ögonkontakt när man säger godnatt och liknande är inte nödvändigt så länge man inte startar en faktiskt konversation med frågor som kräver svar och/eller följfrågor.
    Att jobb drar över tiden är speciellt vanligt när man är just egenföretagare.
    Återigen han kanske inte ville ha "mystid" då han var upptagen med annat som faktiskt var viktigare?

    Ja, du skapar bråk ur tomma luften när du inte respekterar honom när han har sagt att ska jobba och dessutom är egenföretagare vilket kräver mycket mer tid och kraft än vanligt arbete.
  • Anonym (Hmm)

    Så han behöver inte visa nån jäkla respekt mot henne då? Bara för att hon ville vara nära honom en liten stund så ska hon behandlas som skit?

  • Erkki

    Fast jobbar jag är mystid inget jag vill. Jobbigt att komma igång igen. Han kanske tycker exakt som du att du inte respekterar honom och hans jobb? Sker detta jämt?

  • Fifinella

    Grejen är att jag respekterar att han behöver jobba och är noga med att inte vara i vägen, men han tar hela tiden hela handen. Han kan exv säga att han ska jobba en halvtimme men sen jobba 1,5 timme utan att över huvud taget tänka på att han tar tid från oss. Han är gärna uppe på nätterna om han ska jobba, men banne den kvällen han inte jobbar och jag vill umgås, då är han ju trött, såtillvida inget annat dyker upp. Han kan vara stressad över jobbet och säga att han inte har tid, men vips hörde kompisen av sig och ville spela tennis, eller syrran ville träffas, eller så gick det nåt spännande på tv:n, då finns det såklart tid. Han kan sova till 13-14 tiden på helgerna och förväntar sig att jag har då städat, tvättat och lagat mat, så att han kan äta, skita och jobba. Och har jag skött mig fint, ja då kanske jag får lov att krama om honom eller ge honom en massage eller avsugning. Har jag riktigt tur så kan jag få höra ett tack. Men jag kan inte, eller snarare får inte, förvänta mig nåt tillbaka. Och sköter jag mig inte eller blir ledsen eller krävande, ja då kan jag minsann få känns på hans fysiska aggressivitet.

  • Anonym (gördigsjälventjänst)

    Fast tvingar han dig att stanna i förhållandet? Jag menar det är ju bara att packa och flytta. Det krävs ju inte ens en förklaring i er situation, det är uppenbart att han inte älskar dig eller tänker lägga energi på ett förhållande med dig. Han väntar nog bara på att du ska få nog och dra.

  • Fifinella

    Att han har gett mig örfilar, hållit mig hårt i ansiktet, knuffat mig,m. Vid ett tillfälle tog han även strypgrepp på mig


    Anonym (:O) skrev 2016-04-28 20:59:53 följande:

    Hans fysiska aggressivitet, vad betyder det?


  • Fifinella

    När jag var på väg att gå så höll han fast vid lin hand och sa "Flytta om du vill, men det blir svårt att flytta med en arm"


    Anonym (gördigsjälventjänst) skrev 2016-04-28 20:14:12 följande:

    Fast tvingar han dig att stanna i förhållandet? Jag menar det är ju bara att packa och flytta. Det krävs ju inte ens en förklaring i er situation, det är uppenbart att han inte älskar dig eller tänker lägga energi på ett förhållande med dig. Han väntar nog bara på att du ska få nog och dra.


Svar på tråden Pojkvännen kan ju aldrig ha fel...