• Anonym (Mat)

    Vad äter ni till kvällen?

    Som frågan lyder :) här lagas det middag som är färdig vid 16.30. Sedan vill barnen äta igen runt 7. Vi vuxna äter doxk inget mer.

    Brukar ni äta en gång till efter middagen och isåfall vad?

  • Svar på tråden Vad äter ni till kvällen?
  • Meebo

    Dem få gångerna det händer så blir det en liten skål med fil och flinger eller 2 rostade mackor med ost och skinka.

  • LaFontaine

    Än så länge äter vi middag ganska sent, men äter vi innan 18 måste jag komplettera med något mer innan jag lägger mig. Oftast blir det lite salladsrester från middagen eller en knäckemacka. Vid något enstaka tillfälle en halv avokado eller så. 

  • Linnis92

    Vi äter 17.00 sen får 2åringen välling innan läggdags vid 20. Ibland vill han ha en banan någon gång där i mellan om han ätit dåligt :)

  • Tow2Mater

    Absolut, fast vi äter runt 18. Pojken brukar få frukt, notter, ost, en yoghurt, eller kex.

    Själv äter jag oftast choklad o annat godis efter han somnat. Ibland notter pch ost också.

  • Butterscotch

    Vi brukar föredra ett mellanmål tidig eftermiddag och sen äta middag vid 18 (eller ännu senare om jag finge välja helt själv). Men om ni äter middag redan vid 16.30 funkar det väl bra med mellanmålsmat på kvällskvisten istället - alltså macka/fil/yoghurt/frukt eller vad ni nu brukar servera som mellanmål.

  • Fia 28

    Jag äter inget efter midddagen, men sambon äter en kopp med kvarg + saftsoppa på kvällen.

Svar på tråden Vad äter ni till kvällen?