• Anonym (Morsan?)

    Tappade kondomen, vad ska jag göra?

    Jag hade nyss "skyddat" sex, PGA att idag skulle vara min ägglossning. Men så gled kondomen av!!! Och jag tror jag fick sädesvätska i mig???! Vad ska jag göra nu???

    Försökte skölja med varmt och sedan kallt vatten och tvätta slidan ordentligt, och "trycka ut" allt. Tog även ÄL-test som visar positivt nu!!!

    Vad ska jag göra ????!!!! HJÄLP!!!

  • Svar på tråden Tappade kondomen, vad ska jag göra?
  • Anonym (Morsan?)
    Vanja skrev 2016-04-28 16:25:19 följande:

    Dagenefter-piller? :(


    Hmm, jag vet att det finns såna men jag har aldrig tagit förut!

    Finns det inget annat?? Nåt hemma-knep?
  • Påven Johanna
    Anonym (Morsan?) skrev 2016-04-28 16:26:55 följande:
    Hmm, jag vet att det finns såna men jag har aldrig tagit förut!

    Finns det inget annat?? Nåt hemma-knep?
    Nej, det finns inga huskurer. Ta dagen-efter-piller.
  • Vanja

    Har ingen aning tyvärr. Men tror att även om du hittade nåt litet hemmaknep så är nog Dagenefter-piller det absolut säkraste om du absolut inte vill ha barn.. Vet inte hur det funkar om man bara köper dom övet disken på apoteket lr om man får dom via gyn men då man ska ta dom just dagen efter och det är ganska bråttom så tror jag nog man måste kunna köpa själv..

  • Anonym (Hmm)

    Dagen efter piller eller akut P-piller som det heter , finns och köpa receptfritt på Apoteket

  • Anonym (Anna)

    Det finns inga hemmaknep som hjälper, det är bara att ta dig närmsta apotek och köpa ett dagen efter piller. Det förhindrar graviditet, men avbryter inte om du redan har hunnit bli gravid så du måste ta pillret så fort som möjligt. Det finns receptfritt på apoteken. Lycka till! :)

  • Anonym (Morsan?)

    Ååh gud, men jag har lång väg till närmsta apotek, bor långt ute på landet....

  • Anonym (Morsan?)

    Varför ska kondomen tappas JUST DÅ jag har ägglossning???!!! :(

Svar på tråden Tappade kondomen, vad ska jag göra?