• Anonym (Ånges­tärmit­tliv)
    Äldre 28 Apr 19:42
    1537 visningar
    6 svar
    6
    1537

    Min psykolog undviker mig?

    Hej

    Jag har ett problem med min psykolog. Jag har gått regelbundet för behandling mot PTSD och ångest. Men sen så missade jag en tid för att jag var sjuk. Ringde och avbokade såklart. Saken är den nu att jag inte får någon ny tid. Jag har ringt men han svarar inte och har säkert mejlat han fem gånger utan svar. Nu Sist såg jag honom i korridoren när jag hade möte med min sjuksköterska, då när han såg mig var det som han skyndade bort. Det kändes/känns som han undviker mig. Det går fått flera månader nu och jag mår verkligen inte bra och skulle behöva fortsätta terapin/behandlingen men vad ska jag göra för att få kontakt med honom?

  • Svar på tråden Min psykolog undviker mig?
  • Äldre 28 Apr 19:44
    #1
    Anonym (Ångestärmittliv) skrev 2016-04-28 19:42:15 följande:

    Hej

    Jag har ett problem med min psykolog. Jag har gått regelbundet för behandling mot PTSD och ångest. Men sen så missade jag en tid för att jag var sjuk. Ringde och avbokade såklart. Saken är den nu att jag inte får någon ny tid. Jag har ringt men han svarar inte och har säkert mejlat han fem gånger utan svar. Nu Sist såg jag honom i korridoren när jag hade möte med min sjuksköterska, då när han såg mig var det som han skyndade bort. Det kändes/känns som han undviker mig. Det går fått flera månader nu och jag mår verkligen inte bra och skulle behöva fortsätta terapin/behandlingen men vad ska jag göra för att få kontakt med honom?


    Så sjukt. Byt psykolog.
  • Anonym (Ånges­tärmit­tliv) Trådstartaren
    Äldre 28 Apr 20:09
    #2
    Soncabaret skrev 2016-04-28 19:44:50 följande:

    Så sjukt. Byt psykolog.


    Jag har ju haft honom i tre år. Han känner mig väl nu ju. Känner mig trygg med honom och hans kompetens. Sen vill jag inte såra honom med att byta. :/ fattar inte grejen liksom det känns som han straffar mig genom att inte ge mig någon ny tid.
  • Anonym (asdf)
    Äldre 28 Apr 20:19
    #3

    Det kan ju faktiskt finnas alternativa förklaringar till din upplevelse av psykologens beteende.

    Vore det bästa inte att du kontaktade honom och bokade in en ny tid och frågade honom? Alltid bättre att reda ut saker och ting :)

  • neverp­reggo
    Äldre 28 Apr 20:38
    #4

    Kan vara att han varit sjuk eller annat så det varit svårt med tid men han ska självklart inte strunta i att svara på både mejl&telefon. Kan du kontakta någon reception eller be sjuksköterskan att hjälpa dig?

  • Anonym (Ånges­tärmit­tliv) Trådstartaren
    Äldre 1 May 00:23
    #5
    Anonym (asdf) skrev 2016-04-28 20:19:06 följande:

    Det kan ju faktiskt finnas alternativa förklaringar till din upplevelse av psykologens beteende.

    Vore det bästa inte att du kontaktade honom och bokade in en ny tid och frågade honom? Alltid bättre att reda ut saker och ting :)


    Jag har ju försökt att få en ny tid men det går inte att få tag i honom. Han svarar inte på telefon eller mejl.
  • Anonym (Ånges­tärmit­tliv) Trådstartaren
    Äldre 1 May 00:24
    #6
    neverpreggo skrev 2016-04-28 20:38:05 följande:

    Kan vara att han varit sjuk eller annat så det varit svårt med tid men han ska självklart inte strunta i att svara på både mejl&telefon. Kan du kontakta någon reception eller be sjuksköterskan att hjälpa dig?


    Sist hon frågade honom om en ny tid till mig hade han sagt att han skulle kontakta mig efter påsk. Det är längesen ni ju. Hon skulle försöka igen så hon sist.
Svar på tråden Min psykolog undviker mig?