• Äldre 28 Apr 21:32
    2582 visningar
    4 svar
    4
    2582

    Inte magsjuka men vad?!?!

    Vår dotter mådde bra i tisdags morse och allt var bara bra på dagis under dagen. Någon halvtimme efter att jag hade hämtat henne så bubblade det typ till i magen på henne och det började rinna saliv och sedan kräktes hon en gång. Efter att ha kräkts så var hon lite ledsen ett tag men sedan under resten av em och kvällen var det som vanligt. Somnade på kvällen men vaknade efter ca. 3 timmar och var jätteledsen och det gick inte att trösta henne. Verkade ha ont i magen men också på kroppen eller hur man ska förklara. Var konstant ledsen i ca.2-2.5 timme och efter en omgång panodil så somnade hon och sov hela natten. Onsdagen var hon precis som vanligt och även tor morgon och tills em. På em kräktes hon en gång på dagis och blev förståeligt nog ledsen. Var pigg igen efter någon halvtimme och har lekt som vanligt. Dock knappt ätit något. Fick lite vindruvor nu på kvällen men helt plötsligt blev hon ledsen och spottade ut vindruvorna och saliv började rinna och sedan var det som om hon skulle kräkas men att det inte kom upp något annat än luft och efter det blev hon som vanligt igen.Hon dricker/äter mjölprodukter och har aldrig reagerat på det och inget annat heller innan. Tror dock inte att det är magsjuka för då skulle ju allmäntillståndet vara sämre. Någon som har något tips eller någon idé om vad det kan vara eller bero på?

  • Svar på tråden Inte magsjuka men vad?!?!
  • modsey
    Äldre 28 Apr 21:38
    #1

    Låter ändå som det kan vara magsjuka. Man är inte alltid jätte påverkad av det utan kan ha andra varianter.

  • Äldre 28 Apr 22:24
    #2

    Magsjuka. Min 2,5-åring kräktes en gång på fredag kväll. Sedan kräktes han en gång på natten. Ingen diarré, åt bra på dagarna och var hur pigg och glad som helst. På måndag kväll kräktes han en gång. Pigg och glad och har ätit bra. Igår kräktes 6-åri gen på kvällen. Mådde pyton hela natten. Kräktes sista gången 03. Idag mår han rätt bra. Började med o t i magen. Idag mår jag pyton. Har inte kräkts....ännu. Magsmärtor så in i norden dock. Det har gått seglivade magsjuka i förskolan. Det är vanligt skulle jag säga med just små barn att det ser ut så. Kräks - full rulle, äter bra - kräks (kan gå långt emellan) - full rulle, äter bra.

  • Steven­Diese
    Äldre 28 Apr 22:27
    #3

    Det är nog ganska säkert magsjuka.
    Det finns olika varianter.

    Det är förmodligen en sån där mild typ som vuxna knappt märker.

  • Caramb­olan
    Äldre 28 Apr 23:33
    #4

    Tror också på magsjuka. Mina barn har ofta haft lindrig magsjuka i förskoleåldern, 2-3 kräkningar utspritt på lika många dagar och ingen av oss vuxna har blivit sjuk. I gengäld har de aldrig legat och kaskadspytt en hel natt som vi kunnat göra ;)

    Glöm inte 48-timmarsregeln. Verkligen ett härke med magsjukor som går runt runt på förskolan för att barnen kommer dit och kräks, för att de inte verkade magsjuka hemma.

Svar på tråden Inte magsjuka men vad?!?!