• Anonym (Elise­)
    Äldre 29 Apr 07:42
    509 visningar
    3 svar
    3
    509

    Ångest + jobb

    Hej!


    På sistone har min ångest och stress ökat brutalt i takt med ökad arbetsbelastning. Äter redan Sertralin sedan några år och har de senaste veckorna ökat dosen med 50mg pga stress. Funderar på om sjukskrivning behövs eller om jag ska typ säga upp mig och jobba halvtid eller något?


    Ni som lider av ångest och stress - hur har ni gjort?


    Hur mycket jobbar ni?

  • Svar på tråden Ångest + jobb
  • Anonym (Sjuks­rev)
    Äldre 29 Apr 08:00
    #1

    Jag sjukskrev mig, var hemma 8 månader på heltid. Sen trappa jag upp sakta, började med 25 procent, sen 50, 75 och sen heltid igen. Funderar dock på att gå ner till 75 procent igen efter sommaren. Under min sjukskrivning gick jag i Kbt-terapi vilket jag tyckte funka bra. Vad jobbar du med? Går det att bli omplacerad? Få andra arbetsuppgifter? Du ska inte säga upp dig i alla fall!!! Försök att bli omplacerad i så fall.

  • Anonym (Man)
    Äldre 29 Apr 09:44
    #2

    Jag började gå hos psykoterapeut. Började säga nej till saker på jobbet och berättade hur jag mådde.

    Ingen kommer tacka dig när du gå i väggen - säg stopp.

  • Anonym (Elise­) Trådstartaren
    Äldre 29 Apr 12:17
    #3

    Tack för era svar!


    Jag är tidigarelärare, har på sistone fått mer och mer arbetsuppgifter, stressigt. Jag ringde till VC idag, ska inte få träffa en läkare men ett psykosocialt team, vad nu det innebär. Får se vad de säger där och beroende av det så får jag se hur jag gör med arbetet. Vill må bra och ha en bra balans mellan arbete och fritid men så är det inte just nu...

Svar på tråden Ångest + jobb