• Anonym (Ja)
    Äldre 29 Apr 10:50
    1475 visningar
    16 svar
    16
    1475

    Tidigare sexpartners

    Anser ni att det är totalt irrelevant hur många er partner haft sex med innan er?

  • Svar på tråden Tidigare sexpartners
  • Anonym (eret)
    Äldre 29 Apr 10:51
    #1

    Nej, det spelar roll för mig. 

  • Äldre 29 Apr 11:12
    #2

    Det beror helt på anledningen. Om min partner inte delar mina värderingar så kan det bli problem. Jag skulle inte kunna vara tillsammans med en person som arbetat med sex, tex porrfilm eller prostitution.
    Jag skulle inte heller vilja ha en relation med en person som använt sex för att mätta ett enormt bekräftelsebehov eller annat icke sexuellt syfte.

    Har hon knullar runt för att hon gillar sex så är antal parters inget problem, bara det gjorts med skydd:)

    Förövrigt så anser jag att antalet sexpartners är hennes privata sak, skulle aldrig få för mig att fråga. Dock så vet jag att min nuvarande har en ganska "hög" siffra pga hur hennes liv har sett ut. Någon siffra vet jag dock inte.

  • Äldre 29 Apr 11:56
    #3

    Nej det tycker jag inte.

  • Äldre 29 Apr 11:58
    #4

    Ja.

  • Äldre 29 Apr 12:13
    #5

    Nej, jag tycker det är relevant hur min partner levt innan mig....jag frågar inte, för jag vet jag skulle ha svårt att hantera om jag inte får de svar jag önskar :)

  • Anonym (Ja) Trådstartaren
    Äldre 29 Apr 12:41
    #6
    Anonym (eret) skrev 2016-04-29 10:51:35 följande:

    Nej, det spelar roll för mig. 


    Såtillvida att...?
  • Anonym (Ja) Trådstartaren
    Äldre 29 Apr 12:42
    #7
    Blugirl skrev 2016-04-29 12:13:59 följande:

    Nej, jag tycker det är relevant hur min partner levt innan mig....jag frågar inte, för jag vet jag skulle ha svårt att hantera om jag inte får de svar jag önskar :)


    Vad önskar du för svar då?
  • Äldre 29 Apr 14:00
    #8
    Anonym (Ja) skrev 2016-04-29 10:50:37 följande:

    Anser ni att det är totalt irrelevant hur många er partner haft sex med innan er?


    Det är totalt ointressant. 
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 29 Apr 15:40
    #9

    Så länge hon ville vara mig trogen skulle jag inte bry mig om hur många hon haft innan.

  • Äldre 29 Apr 15:44
    #10
    Anonym (Kille) skrev 2016-04-29 15:40:11 följande:

    Så länge hon ville vara mig trogen skulle jag inte bry mig om hur många hon haft innan.


    Om hon var otrogen då? Skulle det då helt plötsligt bli intressant med hur många hon legat med innan dig?
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 29 Apr 16:48
    #11
    MrFlex skrev 2016-04-29 15:44:43 följande:

    Om hon var otrogen då? Skulle det då helt plötsligt bli intressant med hur många hon legat med innan dig?


    Då är hon inte intressant alls.
  • Äldre 29 Apr 17:10
    #12
    Anonym (Kille) skrev 2016-04-29 16:48:32 följande:
    Då är hon inte intressant alls.
    Alltså spelar det ingen roll hur många hon har legat oavsett:)
  • Anonym (eret)
    Äldre 29 Apr 17:10
    #13
    Anonym (Ja) skrev 2016-04-29 12:41:37 följande:
    Såtillvida att...?
    Det är lite komplicerat det där. Väldigt irrationellt egentligen. När jag började dejta tjejen som idag är min fästmö kände jag att det var väldigt viktigt att veta att hon inte hade varit med så många fler än jag varit med. Eftersom att jag alltid varit väldigt petig med vilka jag haft sex med kändes det viktigt att hon hade samma värdegrund när det kom till sånt. Nu, fem år senare, har jag inte alls samma problem med att t.ex. prata om någon av hennes gamla pojkvänner eller "ragg". Har har fortfarande lite kontakt med ett ex på ett helt platoniskt plan och det hade jag stora problem med att acceptera i början. Idag har jag inga som helst problem med det. Om det är för att jag litar på min fästmö till 100% eller om jag mognat själv vet jag inte. 
  • Anonym (Omoge­n)
    Äldre 29 Apr 17:50
    #14

    Jag har svårt. Min tjej pratade så mycket om det i början så jag vet nog för mycket också. Så hemskt, ibland när jag ligger över henne så tänker jag på att tänk så många hon tittat upp på på detta vis...men oftast går det bra.

  • fae
    Äldre 29 Apr 19:27
    #15
    Anonym (Omogen) skrev 2016-04-29 17:50:01 följande:

    Jag har svårt. Min tjej pratade så mycket om det i början så jag vet nog för mycket också. Så hemskt, ibland när jag ligger över henne så tänker jag på att tänk så många hon tittat upp på på detta vis...men oftast går det bra.


    Prova att kör bakifrån med lite olika skojiga utsikter för henne då, kanske?
  • Anonym (Omoge­n)
    Äldre 29 Apr 19:32
    #16
    fae skrev 2016-04-29 19:27:40 följande:

    Prova att kör bakifrån med lite olika skojiga utsikter för henne då, kanske?


    Absolut. Tack.
Svar på tråden Tidigare sexpartners