• Anonym (Mamman)

    Hjälp mig övertala min man!

    Jag försöker övertala min man att gå med på mitt senaste projekt. Att köpa tomt och bygga sommarhus.

    Han är inte riktigt på. Han vill. Men han vill vänta.

    Jag resonerar inte så alls. Vad ska man vänta på??

    Man kan ju dö imorgon.

    Man måste leva medans man lever. Så tänker jag.

    Han är orolig att det blir för mycket.. (Jag har adhd och panikångest) Jag ser det som ett ställe där vi kan vara och koppla av. Sola och bada. Och familjerna kan komma och hälsa på.

    Vi har redan en villa på 250 kvm och maken jobbar mycket. Men ändå.

    Efter alla räkningar är betalda har vi ca 28000 kvar. Jag räknar att 10000 går åt till att leva för. Och då behöver vi verkligen inte snåla. Resten, 18000 sparar vi.

    Jag behöver lite tips på hur jag ska få min man positiv till detta

  • Svar på tråden Hjälp mig övertala min man!
  • Anonym (...)

    Det gör du helt rätt i. Min svärmor var som dig, hon köpte en sommrstuga på egen hand till slut och renoverade den för mesta dels själv. Min svärfar älskar stugan numera han vill åka dit oftare än henne :)) att skaffa ett ställe där man kan koppla av är bästa köpet man kan göra.

  • Anonym (Mamman)
    Anonym (...) skrev 2016-04-29 11:21:40 följande:

    Det gör du helt rätt i. Min svärmor var som dig, hon köpte en sommrstuga på egen hand till slut och renoverade den för mesta dels själv. Min svärfar älskar stugan numera han vill åka dit oftare än henne :)) att skaffa ett ställe där man kan koppla av är bästa köpet man kan göra.


    Ja det kan jag tänka mig

    Visst, det blir mycket jobb. Men jag tänker att det är värt det.

    Pratade med några andra som har sommarhus på samma ställe. Och dom säger också att det är det bästa dom har gjort.

    Gaaah! Vill ju!
  • Tow2Mater

    Jobbar du och tjänar pengar? Om inte, kan du ju börja gora det, så kanske han kan jobba mindre och vilja bygga.

    Ar du händig och kan bidra till husbygget? Organisera det med hantverkare etc? Föreslå att du tar hand om allt sånt, och han slipper.

  • Anonym (Hur?)

    Jag vet inte hur händig du är men kanske han känner för mycket ansvar för det hela? Vad händer om värmepannan går sönder ( 50 000kr ), när huset ska målas om, om avloppet går sönder, klippa gräsmatta, beskära träd, underhålla huset osv?
    Är ni två som årligen underhåller och betalar för allt fix? 

  • Anonym (q)

    varför stressa med att bygga, kan ni inte köpa en som redan finns, om ni ska ha en? 

    jag har precis gjort mig av med min stuga eftersom vi köpt hus. Jag ser inte hur vi ska hinna med både och.
    Om ni inte kommer hinna med en stuga så mkt kan man ju hyra också 

  • Anonym (Altan)

    Jag har precis fått min man till att bygga om huset och göra en stor altan. Jag körde på argumentet att vi är inte unga för evigt och att vi inte vet om vi kommer att vara friska och krya. Och så körde jag på min kvinnliga sIda. Attans vad man kan bli ljuv och förförisk när man vill ha något. ????

  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Altan) skrev 2016-04-30 01:02:59 följande:

    Jag har precis fått min man till att bygga om huset och göra en stor altan. Jag körde på argumentet att vi är inte unga för evigt och att vi inte vet om vi kommer att vara friska och krya. Och så körde jag på min kvinnliga sIda. Attans vad man kan bli ljuv och förförisk när man vill ha något. ????


    Hehe! Bra jobbat!

    Jag håller på med övertalningen för fullt

    Och jag brukar få som jag vill. Förra sommaren tjatade jag till mig en pool.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Hur?) skrev 2016-04-29 22:31:24 följande:

    Jag vet inte hur händig du är men kanske han känner för mycket ansvar för det hela? Vad händer om värmepannan går sönder ( 50 000kr ), när huset ska målas om, om avloppet går sönder, klippa gräsmatta, beskära träd, underhålla huset osv?

    Är ni två som årligen underhåller och betalar för allt fix? 


    Jag är inte speciellt händig. Men jag kan om jag vill

    Tomten är 500 kvm så inte stor gräsmatta. Och huset tar upp 125 kvm av det

    Och om det ska målas om? Ja då finns det folk man kan betala för att göra det B-)
  • Anonym (?)

    Varför kan du inte sola och bada och koppla av i det befintliga huset? Nu när du har tjatat dig till en pool och allt.

    Vi bor också i eget hus och skulle aldrig kunna tänka mej ett sommarställe också att ta hand om.

Svar på tråden Hjälp mig övertala min man!