• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni kvar ert ex på fb?
  • Anonym (Frida)

    När jag var ihop med mina ex så fanns inte fb, har lagt till varandra efteråt. Jag skulle inte velat ha nån kvar på fb om jag var ledsen över avslutet. Clean cut ett tag så kan man vara vänner sedan.

  • Rakad Apa

    Konstig omröstning, beror ju helt på hur förhållandet slutade. Alltså om man skiljdes åt som vänner kontra ovänner.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Aniiee
    Rakad Apa skrev 2016-04-29 17:51:22 följande:

    Konstig omröstning, beror ju helt på hur förhållandet slutade. Alltså om man skiljdes åt som vänner kontra ovänner.


    Håller med. Och som exempel på det är mitt svar på TS:

    Självklart har jag mitt ex på facebook, eftersom han är min bästa vän, och har så varit varje minut sedan vi träffades.
    You are the creators and the curators of your own lives
  • MammAmma

    Jag har aldrig haft svårt att komma över ex, oavsett om jag haft dem kvar på sociala medier eller ej. Däremot tar jag bort dem för att jag inte känner mig bekväm med att de har inblick i mitt liv när vi inte längre har någon relation. Precis som att jag inte lägger till andra människor jag inte har någon relation till.

  • Kakmonsterarg

    Okej tack bara undra :) hur kommer de sig du (över) har så lätt komma över dina ex?

    Nej tänkte på såna som blivit sårade o inte skildes som vänner ..

  • MammAmma
    Kakmonsterarg skrev 2016-04-29 19:05:09 följande:

    Okej tack bara undra :) hur kommer de sig du (över) har så lätt komma över dina ex?

    Nej tänkte på såna som blivit sårade o inte skildes som vänner ..


    Jag vet inte riktigt. Beroende på hur och varför det tog slut så kan jag väl sörja några dagar, men sen är det bra. Hänger väl bara inte upp mig på folk antar jag. Har aldrig reflekterat över det hela, bara konstaterat att det bara är att gå vidare liksom.
  • Voodoodoll

    Blockade på alla sociala medier men hade kommit över honom och var glad att slippa det sorgliga aset redan innan jag dumpade honom.

  • Grus grus

    Tog bort direkt. Hade inga problem med att komma över ex men fanns ingen anledning att de skulle veta mina aktiviteter längre.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (-)

    Annat: Vi var redan över varandra båda två. Vi valde att ha varandra kvar i livet (och även FB) pga ett gemensamt barn.

  • Anonym (E)

    Jag tog bort mitt ex direkt, lämnade honom pga misshandel och ville inte att han skulle kontakta mig eller söka upp mig. Vet inte vilket alternativ som passar.

  • Anonym (L)

    Jag har kvar både mitt ex och hans föräldrar på facebook. Hans föräldrar gillar och kommenterar mina bilder ibland.  Hans syster tog däremot bort mig rätt fort. I vårt fall var det redan så långt gånget när vi gjorde slut att jag såg honom som "vem som helst" av mina vänner så jag kände att jag inte hade någon anledning att ta bort  honom eftersom vi inte var ovänner. Nu uppdaterar han sin facebook typ 2 gånger om året så för mig hade det inte blivit någon större skillnad om han fanns med på min friends-list eller inte, eftersom han är så oaktiv så hamnar han ju inte i nyhetsflödet ändå. 

Svar på tråden Har ni kvar ert ex på fb?