• tussan

    gravid. Någon mer som får extremt svullen mage efter ni ätit?

    Ja är nu gravid i v18 och enda sen vecka 7 typ så får jag extremt svullen mage efter jag ätit nåt och ibland ont i hela magen så ja måste lägga mej o vila..inte gasig elr nå utan magen sväller bara massor. Spelar ingen roll vad jag äter utan magen/tarmarna?? Sväller direkt så jag ser jämt ser jätte gravid ut.... när ja inte ätit nå på ett tag så syns de knappt att ja e gravid haha. Nån mer som får nå liknande symptom? ??

  • Svar på tråden gravid. Någon mer som får extremt svullen mage efter ni ätit?
  • Tess1990

    Jag är visserligen överviktig, väldigt överviktig

    Men jag bär det mesta lågt ner på magen och har ändå en midja

    Nu som gravid för andra gången så sväller min magsäck upp som fan av minsta lilla jag äter!

    Dricker och äter inget konstigt, till och med slutat med läsk och massa grejer men den sväller ändå

    Får en stor svullen klump mitt på och ser höggravid ut, för när jag var höggravid så trycktes magsäcken typ upp dit och blev snabbt full, men nu är jag liksom i v.9!

    Blir mätt jättefort också och är osugen på nästan allt

  • UlrikaLagunoff

    Så här ser min mage ut på em/kväll (är i v 5+5).. Har platt mage på morgonen sen blir det så här. Helt normalt med svullen mage :)

  • Freddie

    Jag är i vecka 12. I stprt sett helt platt på mornarna, äter två knäckemackor och plötsligt blir magen jättestor! Ytterst märklig känsla.
    För att inte prata om hur den ser ut på kvällen. 
    För att sedan vara platt morgonen därpå Glad

  • tussan

    Phu verkar vara flera som har samma problem o att de verkar vara normalt:D  fasen första barnet o första graviliteten så allt e så nytt haha

  • feliciaka

    Vilken bra tråd! Undrade själv samma sak. Är i vecka 8 (7+1) och så fort jag äter något ser det ut som jag är i vecka 20 eller något, blir enormt svullen! Hur jag än gör kan jag inte dra in den haha den är spänd och svullen!

  • tussan

    Nu när jag vakna så e magen helt platt...kanske en liten kula om man tittat noga haha..snart ska ja käka o då blir de genast o se hög gravid ut:p

  • Melissenta
    UlrikaLagunoff skrev 2016-04-29 18:14:31 följande:

    Så här ser min mage ut på em/kväll (är i v 5+5).. Har platt mage på morgonen sen blir det så här. Helt normalt med svullen mage :)


    samma här!! 5+6, såg mig själv i spegeln ikväll och blev chockad! haha
Svar på tråden gravid. Någon mer som får extremt svullen mage efter ni ätit?