• Äldre 30 Apr 00:04
    3284 visningar
    6 svar
    6
    3284

    Kattnamn till liten tös!

    Hej allesammans!

    Jag behöver hjälp med ett smeknamn till min lilla honkatt. Utan att säga vad hon kallas undrar jag vad hon ser ut att heta då jag blir så låst med tanke på hennes nuvarande namn. Personligheten säger ju ganska mycket om en katt så jag beskriver henne!

    Hon är en liten liten hona som stannat i växten. Hon är den enda överlevande i kullen då det var en inavelskull. På grund av detta har hon problem med rinnande ögon men veterinären säger att hon inte lider av det. Hon är lugn och jätteförsiktig, lite blyg, men jättegosig när hon känner för det, går med mig överallt. Absolut snällast i världen, använder inte ens klorna när hon leker. Hon är över 1 år men är lika stor som vår andra katt var när vi köpte honom vid 4 månaders ålder och väger knappt 2,5 kg!

  • Svar på tråden Kattnamn till liten tös!
  • Äldre 30 Apr 00:11
    #1

    Smulan passar henne

  • Äldre 30 Apr 01:15
    #2

    -Svart-vit, var det en valp i 101 dalmatiner som fick heta :) Det verkar ju passa utseendemässigt.

    -Tuss, alla möjliga böjelser går ju Tussan, Tussi..

    -Iris, för att hennes ögon är speciella

    -Scala, för att det låter vackert

    -Minus, för att hon är liten

    -Mira, fint :)

    -Moniu, kan tydligen betyda både "älskling" och "liten katt"

    Söt är hon iaf :)

  • Äldre 30 Apr 01:19
    #3

    Minou. Menade jag på sista namnet.

  • Äldre 30 Apr 09:25
    #4

    Ser ut som en liten Siri

  • Äldre 30 Apr 15:35
    #5

    Tack för många förslag!

    Kan ju avslöja att hon heter Majken, som jag inte är förtjust i. Tycker hon är så vacker och söt och vill att hon ska ha ett feminint namn eller smeknamn. Min sambo är inte lika positiv till att kalla henne något annat eftersom det är hans bror som döpte henne då han hade henne innan men vi fick ta över henne pga allergi, men han säger inte heller Majken när han pratar om henne, utan "lillkatten". Försöker hitta något som sitter rätt då Majken inte känns rätt men inget annat gör det heller!

    Hon kanske är så svår just eftersom hon ser ut som en kattunge och är väldigt försiktig och därmed ingen utstickande personlighet.

  • Äldre 30 Apr 17:46
    #6
    Eyyan skrev 2016-04-30 15:35:35 följande:
    Tack för många förslag!
    Kan ju avslöja att hon heter Majken, som jag inte är förtjust i. Tycker hon är så vacker och söt och vill att hon ska ha ett feminint namn eller smeknamn. Min sambo är inte lika positiv till att kalla henne något annat eftersom det är hans bror som döpte henne då han hade henne innan men vi fick ta över henne pga allergi, men han säger inte heller Majken när han pratar om henne, utan "lillkatten". Försöker hitta något som sitter rätt då Majken inte känns rätt men inget annat gör det heller!

    Hon kanske är så svår just eftersom hon ser ut som en kattunge och är väldigt försiktig och därmed ingen utstickande personlighet.

    phpZEtT4z82119.jpg
    He he..

    "Chic"?

    Chic är ju en av de engelska orden för elegant.
    Det var det jag såg framför mig på bilderna en liten elegant kisse.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kattnamn till liten tös!