• Anonym (Rädd)

    Symtom som skrämmer mig

    Förutom andra symtom som jag dragits med under en längre tid, som hosta, halsont osv så har jag nu stött på ett nytt problem som inte ger mig lugn och ro.

    För cirka tre-fyra veckor sedan började jag känna mig svag i bägge benen, mest uppe mot låren. Känner mig trött och svag men kan fortfarande och och springa hur mycket som helst. Dessa symtom kommer till och från. Kan vara utan i tre dagar, sen kan jag känna av de i två osv. Jag känner mig också svagare/tröttare i vänster arm och armen tröttas ut direkt vid minsta ansträngning. Även det symtomet kommer till och från. 

    Det har också börjat susa i högra örat till och från. Det låter nästan som att vind kommer ut ur örat. Ibland får jag även en vibrerande/brummande känsla i öron/huvud.

    Något jag också måste tillägga är att jag är stark hypokondriker. Jag har senaste perioden haft det tufft psykisk. Tänker väldigt ofta på döden och sjukdomar, detta har skapat en stress och en ond cirkel. Jag kan inte fokusera och är mer en hälften av dagarna rädd, tänker på framtiden, döden, sjukdomar.

    Med det sagt - kan mina symtom fortfarande vara MS? Någon som upplevt något liknande, varit i samma sits? Kan det vara stressen som äter på mig? 

    Tacksam för alla svar och dela gärna med er av egna erfarenheter till er som upplevt något liknande.
  • Svar på tråden Symtom som skrämmer mig
  • Anonym (Hm)

    Stress tippar jag på!

    Hade ont i mage förra året, "skojade" om det och sa att det säkert är cancer. .....nu visade det sig vara det, blev ett jobbigt år!

  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Hm) skrev 2016-04-30 02:24:02 följande:

    Stress tippar jag på!

    Hade ont i mage förra året, "skojade" om det och sa att det säkert är cancer. .....nu visade det sig vara det, blev ett jobbigt år!


    Jag beklagar. Hoppas att det upptäcktes i ett tidigt skede och att du snart är frisk!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Rädd) skrev 2016-04-30 02:30:21 följande:

    Jag beklagar. Hoppas att det upptäcktes i ett tidigt skede och att du snart är frisk!


    Jodå....en magsäck mindre och några riktigt snygga ärr för beach 2016 så står man än på benen.....två saker har man fått in i skallen, skala ner problem till vad dom egentligen är och oroa dig inte för småsaker!

    Är du orolig, gå till läkaren. Säger dom att du är ok, ta dom på orden och lev!
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Hm) skrev 2016-04-30 02:47:52 följande:
    Jodå....en magsäck mindre och några riktigt snygga ärr för beach 2016 så står man än på benen.....två saker har man fått in i skallen, skala ner problem till vad dom egentligen är och oroa dig inte för småsaker!

    Är du orolig, gå till läkaren. Säger dom att du är ok, ta dom på orden och lev!
    Härlig inställning! 

    Det är faktiskt inte så lätt som man kan tro, speciellt för en hypokondriker. Man litar aldrig på läkarens ord, eller så tvekar man på att man blivit ordentligt undersökt eller tagen på allvar.

    Och hur många gånger har man inte läst hur en läkare "missade att Anna hade cancer" eller något annat? 
    Men du har rätt, ska försöka följa ditt råd! 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Rädd) skrev 2016-04-30 03:02:40 följande:

    Härlig inställning! 

    Det är faktiskt inte så lätt som man kan tro, speciellt för en hypokondriker. Man litar aldrig på läkarens ord, eller så tvekar man på att man blivit ordentligt undersökt eller tagen på allvar.

    Och hur många gånger har man inte läst hur en läkare "missade att Anna hade cancer" eller något annat? 

    Men du har rätt, ska försöka följa ditt råd! 


    Vet att det är svårt när det sätter sig i psyket. En sak som hjälpt mig, men jag har ju andra problem, är att läsa på vad själva sjukdomen innebär....för att bli fri ett problem måste man förstå problemet. Och se det positivt, första steget är ju att inse att det är ett problem och det kan vara nog jekla svårt!

    Kämpa på, man får inte ge upp!
  • Anonym (!!!!!)

    Stress!

    Jag har ms. Det ger inte så diffusa symtom!! Efter en röntgen och ryggprov för 6 månader sedan fick jag diagnosen. Mina symtom var klockrena. Tappat näsan all känsel i huden på ena sidan, extremt trött, kunde ej böja nacken utan att det strålade ner en elektrisk känsla i benen, kunde ej gå i trappor, kunde ej stå på vänster ben (vänster sida var den drabbade) hade en synnervs inflammation, osv. Kunde ej se korrekt.

    För 6 år sedan var jag stressad utan att veta om det, vilket gav sådana symtom. Sedan gick jag in i väggen. Värsta perioden i mitt liv.

    Börja med avslappningsövningar!

Svar på tråden Symtom som skrämmer mig