• PrincessDalia

    Vi med tunna barn som behöver gödas!:)

    Jag har en gosse på 5år som är väldigt liten i maten och ligger 2,5 kurva under medelkurvan på vikt och ligger över normalkurvan i längd.

    Jag är orolig över att längden ska börja påverkas.

    Vi har varit hos dietist och fått näringsdrycker vb och hos läkare men de har inte hittat någon speciell orsak till viktminskningen.

    Han är inte så intresserad av mat utan tar en köttbulle eller två och vill sedan springa och leka istället. Han är inte mycket för efterrätter så det går heller inte att locka med...

    Någon som har bra tips på hur man göder en tunnis?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-30 09:21
    Tänkte att det kanske finns andra med tunnisar så skulle vi kunna ge varandra tips och råd.

  • Svar på tråden Vi med tunna barn som behöver gödas!:)
  • Nina05

    Jag var likadan som liten och det hjälpte inte hur mycket vuxna omkring mig än försökte "lura" i mig mer mat. Det var ointressant att äta, för jag hade så mycket annat att göra som var mycket roligare. Jag kan inte ge dig något tips om hur du ska kunna "göda" ditt barn, men jag kan säga att det i mitt fall blev värre när de vuxna tjatade om att jag skulle äta mer.

  • katrinp

    Tycker han om yoghurt så kan man göra säröbomb. Det är ganska gott och man kan variera den mycket.

Svar på tråden Vi med tunna barn som behöver gödas!:)