• Anonym871

    VAB

    Hej jag har en fråga. Vår dotter har legat på sjukhus, och vi har nu LAH inkopplade i hemmet till henne, alltså är vi inskrivna på barnavdelningen på sjukhuset. Vår son son på 17 månader går ju 15 timmars på dagis. Kan man begära heltid på dagis ? Tar inte ut föräldrardagar på henne då det räknas som tillfällig sjukskrivning ( har jag för mig ) eller vab. 

  • Svar på tråden VAB
  • Holma
    Anonym871 skrev 2016-04-30 12:38:07 följande:

    Hej jag har en fråga. Vår dotter har legat på sjukhus, och vi har nu LAH inkopplade i hemmet till henne, alltså är vi inskrivna på barnavdelningen på sjukhuset. Vår son son på 17 månader går ju 15 timmars på dagis. Kan man begära heltid på dagis ? Tar inte ut föräldrardagar på henne då det räknas som tillfällig sjukskrivning ( har jag för mig ) eller vab. 


    Har han en heltidsplats annars så har ni rätt till heltid
  • Anonym871
    Holma skrev 2016-04-30 13:26:54 följande:
    Har han en heltidsplats annars så har ni rätt till heltid
    Han hade en heltidsplats innan lillasyster kom då det gällde 15 timmar. 
  • Callo

    Hör med förskolechefen.

    En förälder på min arbetsplats fick dispens trots att hon hade sitt andra barn hemma. Grejen var den att det hemmavarande barnet som var kring 2 år var blint och föräldern behövde ägna mer tid åt att träna det barnet på olika saker, tex hitta runt där hemma. Därför utökades tiden för barnet som var på fsk från 15 till 30 h.

Svar på tråden VAB