• Aileen Allannah

    Hallucinationer?

    För första gången i mitt liv upplever jag nu hallucinationer. Väggarna är buckliga och liksom dansar, elementen står inte stilla, tittar man när blir det som 3D. Telefonen är svinjobbig att ha med att göra, den böjer sig, knapparna halkar omkring. Ni fattar.

    Inget obehagliga hallucinationer, men det börjar bli störande.

    Varför blir det såhär?

  • Svar på tråden Hallucinationer?
  • Aileen Allannah

    Nu verkar de bara finnas kvar på telefonen, men väggarna och elementen står still nu.

    Nej, jag har inte druckit på flera månader.

    Det började med lite yrsel sen kom hela braket med hallucinationer.

  • Aileen Allannah

    Jag hoppas på det! De var ju inga obehagliga intryck jag fick av hallucinationerna, men företeelsen var jobbig, liksom "vad hände här?!"

  • Frigående Fru
    Aileen Allannah skrev 2016-04-30 23:59:46 följande:

    Nej, ingenting, förutom kvällsdosen medicin plus en stilnoct.


    Jaha, vad är det för något då förrutom Stilnoct? 

    Om du nu tagit Stilnoct borde du sova och gör du inte det så kan du uppleva precis det du beskriver så använd Stilnoct som den insomningsmedicin den är och gå och lägg dig för att sova, inte fippla på mobilen.
  • Aileen Allannah

    Mphf... Har aldrig reagerat så tidigare på stilnoct/zolpidem, men det är säkert den som ställde till det den här gången, tog den, lade mig ner, blev kissnödig och gick upp, det kanske räckte för att skallen skulle balla ur?

  • Frigående Fru

    Om du inte somnar inom de första 10-15 minuterna så kommer du känna så när tabletten börjar verka. Det är normalt, de är ju ganska starkt sövande lixom.

  • Akua

    Ja det är ju möjligt. Att ditt huvud fortfarande sov lite.

    Känns det ok nu då?

  • Aileen Allannah
    Frigående Fru skrev 2016-05-01 00:19:16 följande:

    Om du inte somnar inom de första 10-15 minuterna så kommer du känna så när tabletten börjar verka. Det är normalt, de är ju ganska starkt sövande lixom.


    Jag var nog uppe för länge då kanske...
  • Aileen Allannah
    Akua skrev 2016-05-01 00:19:32 följande:

    Ja det är ju möjligt. Att ditt huvud fortfarande sov lite.

    Känns det ok nu då?


    Nu känns det okej, men som om allt annat aldrig hänt. Hoppas jag slipper fler gånger. Tack för pepp! :)
  • Frigående Fru

    Om du ligger i sängen när tabletten börjar verka och försöker sova kommer du inte känna av det. Är du däremot uppe och springer, läser en bok eller fipplar med telefonen så kommer du få yrsel, hallucinationer och liknande eftersom att det är så Stilnoct verkar. Det är bara att lägga sig ner och blunda så somnar man.

  • Anonym (hhh)

    Hej.

    Jag vill inte märka ord eller så, men det du upplevde var inte hallucinationer, det var så kallade illusioner. Hallucinationer är när man upplever saker som absolut inte finns, som en man mitt i rummet som talar till en. Illusioner är när hjärnan uppfattar sinnesintryck, men förvrider dem och de är betydligt mindre farliga.

    Tänkte bara nämna det så du inte googlar hallucinationer och blir skrämd från vettet.

    Begreppen används ofta slarvigt, men det kan ändå vara bra att veta att det är skillnad.

  • Aileen Allannah

    Jag har tagit Stilnoct/Zolpidem i flera år, periodvis och aldrig upplevt det här, trots att jag varit vaken och legat och läst eller slösurfat på telefonen, därför blev jag så förvånad.

    Anonym (hhh) - tack för klargörandet!

Svar på tråden Hallucinationer?