• heradas

    Ordentlig allergi mot pälsdjur.. vad gör man?

    Är så allergisk mot pälsdjur, har testat allt receptfritt och desloratadin men inget av det hjälper..
    En hund har åkt i en bil med skinnsäten i 15minuter, detta var 2 dagar sen.
    Jag åker en halvtimme med bilen (som inte var nedhårad), jag är förkyld i 5 dagar..
    börjar bli riktigt less.
    fick spendera valborg under täcket för att jag bestökte min mor i en kvart, hon har inte hund men förra veckan hade det varit hundar där i en timme..............

  • Svar på tråden Ordentlig allergi mot pälsdjur.. vad gör man?
  • Annelie 76

    Gå till vårdcentralen och prata med en läkare. Det låter som att du skulle behöva starkare mediciner eller kanske tom immunisering.

  • heradas

    ok så, funderar på det här med immunisering, nu var jag i 1timme hos en kompis med hund, var i rummet där hunden mycket sällan är och jag är fortfarande sjuk.. 2dagar senare.. det var den helgen det :|

    jag har gjort test för ca 1år sen, då kom det tillbaka som att jag inte var allergisk mot något, vadfan?! hur ska jag... hantera det? kan ju inte göra en immunisering om dom påstår att jag inte är allergisk.. är det värt att göra ett nytt test?

  • heradas

    vad kan läkaren göra, om dom redan har sagt att jag inte har någon allergi? och det har dom testat sig fram till..

Svar på tråden Ordentlig allergi mot pälsdjur.. vad gör man?