• Anonym (Thomas x)

    Ragga upp en kvinna på stan

    Hej. Jag är en kille i 40-års åldern från västkusten. Jag är nyskilld och är ute på marknaden och leter efter kvinnor. Har väl träffat någon enstaka genom lite raggning i baren. Men jag vill hitta den rätta. 

    Jag vill hitta den där kvinnan som jag drömt om. Ofta ser jag henne på stan mitt på dagen. Men då har jag svårt för att gå fram. Jag håller nu på att träna på detta. Bl.a. har jag hitta lite sidor på nätet. Bl.a. filmklipp från social frihet och lite prank med sökord pickuplines.

    Vad säger ni kvinnor - är det intressant om en kille kommer fram och ger en komplimang på stan. Typ, jag tycker du är så snygg att jag bara måste få prata lite med dig....  Elller du är verligen en attraktiv kvinna - jag är på väg men skulle vi inte bara kunna byta telefonnummer...

    Hur skulle du kvinna reagera på detta?

  • Svar på tråden Ragga upp en kvinna på stan
  • Anonym (a)

    Jag hade nog tackat och sedan försökt avvika. Det känns påträngande.

    Lite synd att det är så, man skulle säkert kunna träffa massvis med intressanta människor på stan om man var mer öppen för att prata med främlingar.

  • Anonym (a)
    Anonym (a) skrev 2016-05-01 09:59:51 följande:
    Jag hade nog tackat och sedan försökt avvika. Det känns påträngande.

    Lite synd att det är så, man skulle säkert kunna träffa massvis med intressanta människor på stan om man var mer öppen för att prata med främlingar.
    tackat och avböjt* skulle det stå. Jag hade inte velat ge ut mitt telefonnummer till en främmande person.
  • Anonym (G)

    Nej, absolut inte intressant.

    Och främmande män som kommenterar mitt utseende går bort.

    Väldigt ooriginel och yttligt beteende.

  • Carambolan

    Sjukt ointressant med folk som inleder samtal baserat på utseende. Däremot har jag inlett många bekantskaper med folk som frågat vad jag läser på tåget, som stått brevid mig på nån utställning och kommenterat konsten eller som dragit igång en diskussion om politik i busskön. Där fångat man mig :)

  • SportKostym

    Ibland hamnar man ju i situationer, på flyg etc. Då kan man ju enkelt inleda en kontakt lite försiktigt.. Eller i jobbet..

  • Anonym (rtyc)

    Creepy. Nån som kommer fram och kommenterar hur jag ser ut är säkert bara ute efter sex. Så skulle jag tänka. Du måste hitta ett sätt som inte bara går på utseende.

  • S c h n a

    Egentligen tror jag man kan komma undan med väldigt mycket bara man har timing, men jag skulle starkt avråda en sån inledning.

  • Anonym (rtyc)

    Frågan är vad du är ute efter. Vill du bara ha en random kvinna på stan som ser snygg ut? Frågar du 500 st är det säkert nån som är desperat nog att svara ja. Men vill du inte hellre träffa någon som har gemensamma intressen och värderingar? Då är det kanske inte rätt metod att bara gå på utseendet?

  • Anonym (Thomas x)

    Man skulle kanske kunna köra med lite humor istället. Vad sägs om följande öppningar.

    - Hej, jobbar du inom försvarsmakten. Nej, hur så? Jag har spanat in dig och du är så attraktiv att min nedre del redan står i givakt för dig.

    - Hej, min kärlek för dig är som diaré - jag har svår att hålla den inom mig.

    - Får jag ta en bild på dig? Varför då? - Så att jag kan visa mina vänner att vackara änglar verligen finns.

    Hej - kan jag få hjälp med att hitta riktningen? Vilken riktning? Riktningen till ditt hjärta.

  • MammAmma
    Anonym (Thomas x) skrev 2016-05-01 12:06:58 följande:

    Man skulle kanske kunna köra med lite humor istället. Vad sägs om följande öppningar.

    - Hej, jobbar du inom försvarsmakten. Nej, hur så? Jag har spanat in dig och du är så attraktiv att min nedre del redan står i givakt för dig.

    - Hej, min kärlek för dig är som diaré - jag har svår att hålla den inom mig.

    - Får jag ta en bild på dig? Varför då? - Så att jag kan visa mina vänner att vackara änglar verligen finns.

    Hej - kan jag få hjälp med att hitta riktningen? Vilken riktning? Riktningen till ditt hjärta.


  • Frigående Fru

    Om någon hade försökt ragga på mig med dåliga pickup-lines eller hoppat på mig på stan hade jag nog lagt benen på ryggen ganska omgående.

    Allt handlar om timing, man kan inte bara gå fram till random människa på stan och ge en komplimang. Det blir krystat och onaturligt och framför allt obehagligt för mottagaren.

  • Anonym (a)
    Anonym (Thomas x) skrev 2016-05-01 12:06:58 följande:
    Man skulle kanske kunna köra med lite humor istället. Vad sägs om följande öppningar.

    - Hej, jobbar du inom försvarsmakten. Nej, hur så? Jag har spanat in dig och du är så attraktiv att min nedre del redan står i givakt för dig.

    - Hej, min kärlek för dig är som diaré - jag har svår att hålla den inom mig.

    - Får jag ta en bild på dig? Varför då? - Så att jag kan visa mina vänner att vackara änglar verligen finns.

    Hej - kan jag få hjälp med att hitta riktningen? Vilken riktning? Riktningen till ditt hjärta.
    Absolut inte, det där hade fått dig att framstå som obehaglig.

    Det enda som hade kunnat få mig att lätta upp lite hade varit om en person sprang upp till mig (och varit REALISTISK med detta, alltså inte uppenbart skådespeleri):

    Han: "Anna! Anna, heeeej! var så länge sen hur är det?"
    Jag: "Oj! Hej, umm, nej jag är inte Anna, du har fel person."
    Han: "Oj, jag ber om ursäkt"

    Sen kanske några meningar till på det, dock INGENTING om att man är attraherad eller vill ha telefonnummer. Man lämnar efter det med en vink och ett leende, kanske en till ursäkt.

    Med det kanske man får personens namn (kanske t.ex. säger: nej, jag heter XXXX), så då kan man ju heja på personen när man ser den på stan igen, men absolut inte pusha på med mer prat. Har man tur kanske man faktiskt börjar prata mer någon gång senare, för då känner man ju igen varandra.
  • Anonym (G)
    Anonym (Thomas x) skrev 2016-05-01 12:06:58 följande:

    Man skulle kanske kunna köra med lite humor istället. Vad sägs om följande öppningar.

    - Hej, jobbar du inom försvarsmakten. Nej, hur så? Jag har spanat in dig och du är så attraktiv att min nedre del redan står i givakt för dig.

    - Hej, min kärlek för dig är som diaré - jag har svår att hålla den inom mig.

    - Får jag ta en bild på dig? Varför då? - Så att jag kan visa mina vänner att vackara änglar verligen finns.

    Hej - kan jag få hjälp med att hitta riktningen? Vilken riktning? Riktningen till ditt hjärta.


    Det är patetiskt med sådana sliskiga uttjatade repliker.

    Det är inte humor , bara dålig smak.
  • Anonym (Jävligt snygg)

    Är du riktigt snygg och skulle be om mitt nummer på stan skulle du säkert fått det, men jag hade direkt tänkt att du bara ville ligga och om du är så snygg att jag blir sugen på dig när du kommer fram så absolut. Men bara för ett ligg.

    Letar du efter ett förhållande är det bättre att leta efter en tjej med liknande intressen och värderingar som du, inte bara en slumpmässig snygging på stan..

  • fae
    Anonym (Thomas x) skrev 2016-05-01 12:06:58 följande:

    Man skulle kanske kunna köra med lite humor istället. Vad sägs om följande öppningar.

    - Hej, jobbar du inom försvarsmakten. Nej, hur så? Jag har spanat in dig och du är så attraktiv att min nedre del redan står i givakt för dig.

    - Hej, min kärlek för dig är som diaré - jag har svår att hålla den inom mig.

    - Får jag ta en bild på dig? Varför då? - Så att jag kan visa mina vänner att vackara änglar verligen finns.

    Hej - kan jag få hjälp med att hitta riktningen? Vilken riktning? Riktningen till ditt hjärta.


    Men din stackare!
  • Anonym (Very creepy indeed)

    Nej. Bara nej. Jag hade flytt så fort jag kunnat. Jag RYSER bara vid tanken av att nån ska komma fram till mig på det sättet. (Och dessutom kommenterar mitt utseende...som om det vore vad jag vill bli älskad för mest av allt det som utgör mig!!)

    Mitt tips: Inled med något ofarligt, något som passar situationen, för att få till ett samtal. Börja med att skapa ögonkontakt och le. Flera gånger. Ser du henne vid busshållplatsen, fråga sedan om bussen till ... går därifrån. Ser du henne i en bokaffär, fråga om ett boktips. Osv. Så har du fått till ett samtal. Och får en första chans att själv avgöra om tjejen är någon du vill lära känna närmare eller inte. Om ja, kan du ju alltid föreslå en fika eller så innan ni skiljs åt...

Svar på tråden Ragga upp en kvinna på stan