• Thor68

    Vad kostar ett bröllop?

    Jag och min sambo ska gifta oss, vi tänkte ha det enkelt, men vad brukar ett bröllop kosta egentligen?

    Vi gifter oss borgerligt och har sedan en fest för den närmaste familjen, inga kompisar eller liknade, så vi blir väl knapp 20 st. Vi väljer detta för att vi vill ha det så, inte p.g.a, kostnaden, för pengar är inte ett problem, men jag är ändå nyfiken.

    Det blir inte någon dyr bröllopsklänning, bara en fin klänning, ringar, bröllopsfoto, trerättersmiddag (catering) och tårta, lite vin och sprit säker något mer jag glömt, vad kan man räkna med?

    Vad brukar ett lite större (normalt) bröllop kosta, men kanske 35-40 pers med mat, musik, brudklänning, ringar, sprit etc. gå på?

  • Svar på tråden Vad kostar ett bröllop?
  • Holma

    Vi gjorde typ som ni o kostade ca 25000kr men då kostade bara min ring 8000 kr o klänningen ca 3000kr att sy

  • Milleman

    Vårt kostade ca 30000. Men då var vi fler gäster än ni ska ha. Men vi höll det enkelt och gjorde mycket själv :)

  • Cliin

    Vårt kostade 40.000:-
    70 gäster
    Kyrka
    Hyrd lokal
    Buffé
    Tårta
    Vin öl cider och bubbel till fördrink
    Kläder
    Ring
    Dekoration
    Hår/make

  • katrinp

    Vårt bröllop går på ungefär 20.000, detta är inklusive allt från ringar till rådhusavgift och allt helt enkelt. Då har vi valt att ha det enkelt på rådhuset och den bjuda närmsta familjen på en lite finare restaurang. Där ingår 1 glas valfri dryck vid servering och vill man ha annat eller mer så får man stå för detta själv.

  • Physalis

    Vårat kostade ~35 000 kr

    Statshuset och fest i källarlokal

    Hans kläder 9 000

    Mina kläder 3 500

    Ringar 7 000

    Mitt hår och smink 2 500 (hade tänkt göra själv men blev övertygad att ta hjälp)

    Blombukett + dekorationsblommor present

    Lokal gratis

    Fotograf present

    Riktig bröllopstårta + lite kakor och choklad, kaffe + te, godis till barnen

    Smörgåstårta

    lite plockmat (salami, kallrökt skinka, oliver) sallad, bröd och dipp

    Specialkost till religiösa och allergiker

    Läsk + öl

    Sprit + drink ingredienser

    Pappersdukar, dekorationer, engångtallrikar + glas, servetter, hyrde riktiga bestick ifrån restaurangen som gjorde smörgåstårtan

    Har en mamma som är fantastiskt påhittig när det gäller att dekorera så det blev väldigt vackert för knappt några pengar alls.

    Vi snålade på vissa områden, lyxade till det på andra och hade enorm tur på vissa. Blev riktigt nöjda i slutänden

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop?