• Anonym (I desperat behov av hjälp)

    Känslor för min killes kompis. Besvarade känslor dessutom. Hjälp!

    Som rubriken säger. Jag har gått och blivit intresserad av min pojkväns kompis. Jag och min pojkvän har distansförhållande (nästan 30 mil),och vi träffas ungefär varannan/var trejde helg. Vi har varit ihop i ett år och någr månader och har det jättefint tillsammans, men senaste tiden har jag böjat känna att det kanske ändå inte är med honom jag vill leva resten av mitt liv. Dock kände jag såhär redan innan jag träffade den här kompisen. Största anledningen är väl att vi inte trivs med varandras liv, eller vad man ska säga. En av oss bor på landet i Norrland, mitt i skogen typ, medan den andra bor i en större stad, och trivs inte på landet.
    Jag träffade honom första gången för några månader sedan, då min kille hade bjudit hem några kompisar en kväll. Jag kände redan då att det var något mellan mig och hans kompis även om vi inte pratade så mycket. Dum som jag var så skickade jag vänförfrågan på facebook, och sedan dess har vi pratat en del. Ibland varje dag. Jag har sagt till min kille att vi pratar ibland, och det är helt okej för honom.

    Men jag har inte sagt att jag har känslor för kompisen. Min kille har nämligen en gång innan blivit lämnad av en ex-flickvän, just pga att hon blev ihop med en av hans kompisar (inte samma som jag gillar), och han har sagt att han aldrig skulle kunna förlåta om något sånt hände igen. Jag är bara så rädd att han skulle börja må psykiskt dåligt eller liknande, ifall jag lämnade honom.

    Jag vet inte ens vad det är som gör att jag är så attraherad av hans kompis, jag bara är det. Han har erkänt att han också gillar mig väldigt mycket. För ett tag sedan träffade jag honom andra gången "live", min kille var ju förstås med, och jag kände bara att "det känns SÅ rätt och så bra att umgås med honom".

    Jag vet inte vad jag ska göra. Seriöst, jag vet inte!!! Jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig.

  • Svar på tråden Känslor för min killes kompis. Besvarade känslor dessutom. Hjälp!
  • Anonym (Z)

    Du gör slut med din kille och lär känna kompisen mer. Livet är för kort för att leva med fel partner. Visst ett svek blir det men ni kan ju försöka sköta det snyggt även om din kille blir sårad ändå. Man kan inte styra helt över sina känslor:

  • Anonym (En sak i taget)

    Du gör slut med pojkvännen först och främst. Vännen i fråga bor han där du bor? Så du inte inleder en ny distansrelation med ngn som inte vill bo i stan heller. Sedan lär du annars känna vännen.

  • Anonym (MC-jacka)

    Säger som de övriga här, gör slut först o låt det gå en tid. Under den tiden kan du träffa den här andre killen, utan att exet får veta det. Vilket iofs blir svårt, eftersom de är kompisar.

    I vilket fall kommer nuvarande killen må dåligt när du gör slut, det är ofrånkomligt. Men det är inget att göra åt, tyvärr. Hellre det än att fortsätta som nu.

  • Anonym (mm)

    Ja, du gör givetvis slut med din nuvarande eftersom du ändå inte vill vara ihop med honom.

    Om du sen tänker ta det vidare med kompisen och utforska möjligheterna där, låt det gå så lång tid som möjligt innan ni gör något... vet att det kommer att vara svårt, men rätt vad det är har du inte känslor för honom heller längre och då är det onödigt om du inte bara sårade din nuvarande utan också sabbade deras vänskap på kuppen. När du är säker på att det kan bli allvar mellan er kan du satsa.

Svar på tråden Känslor för min killes kompis. Besvarade känslor dessutom. Hjälp!