• Anonym (M)
    Äldre 1 May 14:37
    679 visningar
    6 svar
    6
    679

    Vad har min dotter åkt på?

    Dottern är 2 1/2 år. Igår fick hon plötsligt ett rött öra, feber och huvudvärk. Hon tempa 38,3 som mest och sa att det gjorde ont i öra och huvud. Skrek, grät och drog sig i håret. Hon hade panik. Åkte in på akuten efter samtal med 1177.

    Läkaren kollade öronen som såg bra ut och skicka hem oss. Hon tempa 37,5 i örontemp på akuten. Läkaren gjorde ingen annan koll än öronen.

    När vi kom hem klaga hon på magont men hade inte bajsat nå på hela dagen. Fick en alvedon supp och sov bra. Imorse bajsa hon löst och nu bajsa hon löst igen.

    Temp kring 38, klagar för ont i öra, huvud och mage. Äter, men inte lika bra som vanligt. Leker korta stunder och vilar sedan en stund.

    Känner mig orolig

  • Svar på tråden Vad har min dotter åkt på?
  • Äldre 1 May 14:49
    #1

    Jag hade nog kollat upp örat igen. Hög feber är ju typiskt för virusinfektioner och låg  feber för bakterieinfektion (tänker på öroninflammation). Har man rejält ont någonstans så är det ju inte ovanligt att man får orolig mage.

    Ring och prata med VC eller sjukrådgivningen igen så behöver du inte gå runt och vara orolig i onödan .


     

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 1 May 15:24
    #2

    Var till vc med henne den 19/4 och då hade hon en beläggning på ena trumhinnan. Samma öra som igår blev rött. Vi fick rådet att avvakta då och göra en öronkoll efter 1-2 månader.

    Läkaren igår sa att det var lite vax i det örat så han såg inte hela trumhinnan, men av det han såg var det inget fel så då var det ingen öroninflammation sa han.

    Kände mig besviken på läkaren och tycker han borde kollat hals, klämt på magen och tagit snabbsänka.

    Hon är ju inte jättesjuk, piggare idag än igår, så åker inte in på akuten igen. Men man blir ju fundersam. Är så svårt med små barn. De kan ju verka pigga men ändå vara sjuka. Hon leker, dricker och äter. Men sämre aptit än vanligt och inte samma fart i henne.

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 2 May 14:11
    #3

    Idag vaknade hon feberfri men liggerkring 37,5. Äter dåligt och bajsar löst som luktar riktigt illa.

    Åt lite glass igår vid 17, bajsa inget förrän nu. Så det känns inte som en magsjuka.

    Går det något konstigt nu?

  • Äldre 2 May 14:25
    #4
    Anonym (M) skrev 2016-05-02 14:11:50 följande:

    Idag vaknade hon feberfri men liggerkring 37,5. Äter dåligt och bajsar löst som luktar riktigt illa.

    Åt lite glass igår vid 17, bajsa inget förrän nu. Så det känns inte som en magsjuka.

    Går det något konstigt nu?


    Ja min dotter har du haft den märkligaste magsjukan någonsin precis.

    Hämtade henne på dagis i torsdags efter att hon klagat på ont i magen. Det gör hon ofta så jag trodde eg bara hon behövde hem och bajsa. När jag kom var hon pigg så dagis bad nästan om ursäkt att de hade ringt för de trodde hon hade fått feber (hon hade slocknat ett tag och kändes varm när hon vaknade). 

    Iaf så var hon pigg vid hämtning och 30 min efter vi kommit hem. Sen slocknade hon igen, klagade på ont i magen (men inte illamående) hela kvällen, var lite varm (men jag orkade inte tempa). Somnade för natten 22. Sov djupt och lungt och inte det minsta oroligt. 23:30 vaknar jag av att hon kräks. Hon vaknar inte, hon sover lika lungt som vanligt så jag hör eg bara att något rinner. Inget hostande, inga kräkljud bara att något rinner ur ungen. Väcker henne, duschar, hon somnar om på en madrass och sover lungt hela natten. Varit trött fre-lör. Somnat mitt i allt, klagat på huvudvärk och magont. Ibland lite tillstymmelse till feber, oftast inte. Ingen annan har blivit sjuk men fler på hennes avdelning har haft samma märkliga variant. Ingen diaree, inget illamående utan bara ont i magen och huvudvärk och lite feber och så den där kräkan mitt i natten som kom från ingenstans.
  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 2 May 14:30
    #5

    [quote=76588937][quote-nick]cosinus skrev 2016-05-02 14:25:40 följande:[/quote-nick]Ja min dotter har du haft den märkligaste magsjukan någonsin precis.

    Hämtade henne på dagis i torsdags efter att hon klagat på ont i magen. Det gör hon ofta så jag trodde eg bara hon behövde hem och bajsa. När jag kom var hon pigg så dagis bad nästan om ursäkt att de hade ringt för de trodde hon hade fått feber (hon hade slocknat ett tag och kändes varm när hon vaknade). 

    Iaf så var hon pigg vid hämtning och 30 min efter vi kommit hem. Sen slocknade hon igen, klagade på ont i magen (men inte illamående) hela kvällen, var lite varm (men jag orkade inte tempa). Somnade för natten 22. Sov djupt och lungt och inte det minsta oroligt. 23:30 vaknar jag av att hon kräks. Hon vaknar inte, hon sover lika lungt som vanligt så jag hör eg bara att något rinner. Inget hostande, inga kräkljud bara att något rinner ur ungen. Väcker henne, duschar, hon somnar om på en madrass och sover lungt hela natten. Varit trött fre-lör. Somnat mitt i allt, klagat på huvudvärk och magont. Ibland lite tillstymmelse till feber, oftast inte. Ingen annan har blivit sjuk men fler på hennes avdelning har haft samma märkliga variant. Ingen diaree, inget illamående utan bara ont i magen och huvudvärk och lite feber och så den där kräkan mitt i natten som kom från ingenstans.[/M

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 2 May 14:31
    #6

    Kanske går nått konstigt nu.

Svar på tråden Vad har min dotter åkt på?