• Februarimamma2015

    Hur bli av med tankar om "fel" kön

    Blev så besviken första gången jag var gravid. Har alltid föreställt mig att jag skulle ha en son först och sedan en flicka. Vet inte var de tankarna kommer ifrån?? Fick en tjej iaf och är gravid nu igen med FÖRMODLIGEN en till flicka. Vill ha en pojke så gärna.. hur blir man av med dessa tankar :// mår hemskt. Känner mig som världens sämsta mamma.

    Efter första dottern så ville jag gå och göra könsbestämmande insemination men hann ej innan jag blev gravid. Ibland så glömmer jag bort allt som har med graviditeten att göra och mår bra men Så fort ja tänker på de så önskat jag en pojke.. kan man få väck dessa hemska tankar? Har någon något bra tips?? :(

  • Svar på tråden Hur bli av med tankar om "fel" kön
  • Santin

    Börja med att fundera på varför det är så viktigt för dig med ett specifikt kön på barnen. Först då du vet det kan du görs något åt det.

  • Februarimamma2015
    Santin skrev 2016-05-01 15:55:17 följande:

    Börja med att fundera på varför det är så viktigt för dig med ett specifikt kön på barnen. Först då du vet det kan du görs något åt det.


    Det beror bara på att jag tänkt så sedan jag var barn. Att jag "ska ha" en son och sen dotter.. men blev ju inte lika besviken över att jag inte blev veterinär som jag också tänkte när jag var barn.. :/
  • Anonym (...)

    Om det är viktigare för dig att få en son än "att det inte spelar någon roll så länge barnet är friskt"... Ja, då hade jag nog sökt samtalshjälp. Tror inte det är något du kan få hjälp med i en tråd på Familjeliv. Så för dig och dina barns skull, prova med professionel hjälp.

  • Detblåserpåvästkusten

    Jag har en rätt enkel lösning. Tror inte alls du behöver gå så långt som att gå i terapi (om du inte vill själv, förstås). Ställ istället in dig på att det blir en tjej. Tänk på allt som är skoj med det (det finns en och annan grej, eller hur?). Glöm det där med att det kan bli en pojke. Lägg ner de tankarna helt. Du kan inte ändra på det ändå. Skulle det sedan bli en pojke så blir det en trevlig överraskning. Och blir det en tjej så blir du glad för det med.

Svar på tråden Hur bli av med tankar om "fel" kön