• Therese Gbg

    Facebookgrupp för äldre föräldrar?

    Hej!
    Jag undrar om det finns någon Facebookgrupp för äldre föräldrar??? Jag och min pojkvän är äldre och är inne på att försöka skaffa barn. Vi har inga barn sen tidigare då våra tidigare partners inte varit intresserade av det. Vi längtar så efter att bli föräldrar! Jag känner att jag skulle vilja dela tankar och funderingar med någon/några i liknande situation som skall bli/blivit föräldrar på äldre dagar. 
    Hälsningar Therese

  • Svar på tråden Facebookgrupp för äldre föräldrar?
  • Timoteja

    Jag och min sambo fyller båda 40 år i sommar och ska få barn tillsammans i juli. Min sambo har en tio-årig dotter sen tidigare men det är mitt första barn. Mitt ex ville inte heller ha barn. Jag skulle gärna vilja vara med i en sluten facebookgrupp för äldre föräldrar.

  • augustibebis2016

    Jag sökte lite på fb och hittade inget, men nån kanske vet nåt? Annars får ni väl starta en <3 Finns säkert annars nåt här på FL.

    Själv är jag snart 40 och håller på att baka nummer två så jag är väl inte riktigt den målgrupp då frågade efter.

    Lycka till!

  • Chilikatten

    Hej! Min sambo och jag är 37år och ska vårt första barn i september. Vi är inte 40+ , men vi räknas ändå till äldre föräldrer, och känner oss som detta. De flesta vi känner har fått barn för länge sedan, i tjugo års åldern. Vi har ingen att prata om vad gäller just den "äldre" biten. Skulle gärna vara med, om jag får <3 .

  • TerraNova

    Det finns en grupp som heter "Mamma kring 40" på fb. Har ansökt om medlemskap för några dagar sedan då jag är gravid och snart 44 men ej fått svar så jag vet inte hur aktiv den är. Men hoppas...

  • Josswe

    Jag och min sambo har äntligen blivit gravida. Han är 43 och jag 41 och jag har tre söner sen tidigare på 19,16 och 14 så det här blir verkligen en iten sladdis. Skulle va kul att ha kontakt med andra lite "äldre" mammor;)

  • TerraNova
    Josswe skrev 2017-03-18 14:41:58 följande:

    Jag och min sambo har äntligen blivit gravida. Han är 43 och jag 41 och jag har tre söner sen tidigare på 19,16 och 14 så det här blir verkligen en iten sladdis. Skulle va kul att ha kontakt med andra lite "äldre" mammor;)


    Vart i sverige bor ni ?
  • Kasperina

    Jag fyller snart 47 och har en 4-åring och en 8-åring. Personligen har jag inte upplevt någon direkt skillnad i bemötande från någon, men så bor jag i storStockholm med

  • DragonWoman

    Fyller snart 41 och tanken på en nr 6 finns. Tyvärr förlorade vi nyligen en liten pojke så behöver läka den förlusten mm.

    Om det inte finns nån aktiv grupp kanske någon kan ordna en?

    Är smålänning btw


    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • Molleljb

    Hej

    Är själv 41 och fick en liten dotter med min sambo för 7 mån sen. Har 2 pojkar på 14 och 12 innan och kommer flytta till Ljungby i Juni.

    Någon i Småländska skogarna som vill lära känna nya vänner?????

    Hör av er Malin.willnersson@hotmail.com

    Gillar att vara ute i naturen, paddla, vandra, fika, njuta av gott vin, heja på vid sonens aktiviteter, pyssla i trädgården, läsa, resa, musik och massa mer

    Må gott!

  • Mibutanche

    Hej! Det finns en fbgrupp som heter gravid 38+, den är hemlig så inte sökbar men pm'a silvercross här på fl, det är hon som startat upp den :)

Svar på tråden Facebookgrupp för äldre föräldrar?