• Blondiey

    Oklar om tecken, hjälp hur såg det ut för er?

    Hej!

    Jag har inte haft direkt koll på min mens när den bör komma osv. Men på ett ungefär så är den sen nu.

    Jag har skumma känningar i kroppen som jag inte vet vad det är.

    Detta är iaf mina symtom

    - några dagar sen mens (men vem vet)

    - svullen mage i ca en vecka

    - stickningar ovan slidberget som kommer och går

    - stickningar i båda äggstockarna

    - vitt gegg som lämnas efter på min partner när vi haft sex

    - ömma bröstvårtor men ej bröst

    - nu kommer mensvärken mens som håller i sig i tio sekunder och sen försvinner

    - trötthet

    - kissnödig hela tiden!

    Till saken kommer att jag inte vågar ta test då jag inte kan bli gravid knappt säger läkaren och min partner hotar med att han lämnar mig om jag är gravid. Någon annan med liknande symtom? Var var era första tecken på graviditet?

    Kram

  • Svar på tråden Oklar om tecken, hjälp hur såg det ut för er?
  • Anonym (Hmm)

    Jag hade stenkoll på men och ägglossning (tog tester) vi hade oskyddat sex flera gånger omndagen före,under och efter ägglossning.

    3 dagar innan beräknad mens (11 dagar efter ägglossning) hade jag:

    Extremt förstärkt luktsinne

    Trött

    Kissade på nätterna

    Ömma bröstvårtor (nästan så de var styva för ingeting)

    Lätt molande värk i livmodern

    Veckan senare kom det fler symtom såsom:

    Illamående

    Halsbränna

    Osv.

    Jag testade mig 3 dagar innan mens, negativt test.

    Jag testade mig 2 dagar innan mens, väldigt svagt positivt.

    Jag testade mig en dag innan mens, lite starkare positivt.

    På beräknad dag var det ett tydligt positivt svar.

    Det digitala testet ifrån clearblue blev inte positivt fören ca 1 dag innan beräknad mens, var negativt på morgonurin men tig ett senare med kvällsrutin och då var det positivt :) stod då gravid 1-2 veckor.

    Ta ett test om du är osäker.

    Sen kan man ju undra varför din partner har oskyddat sex med dig om han inte vill ha barn.

    Hur kom läkaren fram till att du nästan är infertil?

  • Anonym (Testa)

    Hej!

    Jag har haft lite högre temp, hård i magen, ev flytningar, ev lite lite öm i brösten, trött (men det har kommit efter en v efter utebliven mens tillsammans med illamåendet).

    Andra blir kissnödiga har jag hört.

    Ingen värk...låter som sammandragningar?

    Stickningar...apropå svårigheter...har du nåt krux med äggstockarna?typ pco?

    Tycker du ska testa av 2 anledningar

    -din hälsa (stickningar i stockarna låter konstigt)

    -det ev embryot

    Om du sent får reda på att du är gravid kan det bli jobbigare. Av många orsaker.

    Dålig attityd av din sambo tycker jag. Att lämna dig om HAN gjort sig med barn. Det är ju lika mycket hans ansvar för oskyddat sex o liknande.

    Sist: vill *du* ha barn?

  • Blondiey

    Tack för snabba svar tjejer.

    Jag har endometrios (osäker på stavningen) och har fått höra sen unga år att jag har en liten liten chans att någonsin bli gravid och om jag ska kunna bli det så är det hormon sprutor och ivf som gäller. Jag har inte kollat upp det så mkt då det inte känns aktuellt utan känner mer att jag får ta den ångesten senare.

    Jag är 28 år med fast egen bostad inte hans utan min och fast anställning, tryggt nätverk och så. Jag vill ha barn och är jag gravid så vill jag inte ta bort det. Skulle det hända med mina odds så aldrig att jag skulle ta bort det. Han däremot tycker att han vill resa, byta jobb osv han säger att det inte är lägligt medans jag tycker att det sällan finns en läglig tid. Han är 25 och tycker att han är för ung. Ja men det är inte jag, och han vill ju inte ta ansvaret. Tyvärr är han en väldigt kontrollerande person i alla sina angelägenheter :/

  • Rosenblad

    Har han oskyddat sex vet han mycket väl om att en bebis kan bli till. Så du bestämmer om Du vill ha barn för han kan inte kräva abort och att du ska behöva gå igenom en sånn sak.

  • Anonym (Hmm)

    Jag har endometrios, fick diagnos som 17 åring. Jag har 1 barn och är gravid igen.

    Så man är inte infertil bara för man har den sjukdomen. Allt den gör är att hinnan som ska fånga upp ägget växer på andra ställen än i livmodern. Vilket kan försvåra men inte förhindra att man blir gravid .

    Så du kan mycket väl va gravid

  • Blondiey

    Ja endometrios är en del av problematiken men sen är det detta jag fått höra av fler än en läkare. Det pratas om ägg och miljö osv. Har En tendens att skjuta upp problem som är läskiga.

Svar på tråden Oklar om tecken, hjälp hur såg det ut för er?