• Anonym (ts)

    för slapp förälder?

    Har en 4-åring. Hen springer ofta ifrån mig i butiken. Eller så springer jag ifrån hen. Ofta vill hen hänga på leksaksavdelningen medans jag storhandlar och det får hen.

    Funderar ibland på risken för kidnappning men den risken känns ju så minimal att jag tycker det är viktigare att jag får handla effektivt istället.

    Vad tycker ni? Har ni alltid stenkoll på era barn i affären?

  • Svar på tråden för slapp förälder?
  • Anonym (Ja...)

    Skulle aldrig falla mig in att lämna barnet utan tillsyn i affären. Tänk om det ställer till med något eller gör sig illa?

  • Anonym (D)
    Anonym (ts) skrev 2016-05-01 20:33:08 följande:
     Har ni alltid stenkoll på era barn i affären?
    Definitivt! 4- och 7-åringen turas om att åka kundvagn och att gå bredvid. Vill någon titta på något i affären så stannar vi till en stund vid den hyllan när vi handlat klart.
  • Anonym (tja)

    Det händer att jag springer snabbt och hämtar något som finns i närheten inom hörhåll och lämnar 3,5-åringen själv på leksaksavdelningen, fast först kollar jag förstås så att där inte finns ngt h*n kan göra sig illa på. Är storbarnet som är 8 med kan jag gå lite längre bort och hämta saker, men aldrig mer än en sak i taget så jag inte är borta mer än max 2-3 minuter.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (D) skrev 2016-05-01 20:40:05 följande:
    Definitivt! 4- och 7-åringen turas om att åka kundvagn och att gå bredvid. Vill någon titta på något i affären så stannar vi till en stund vid den hyllan när vi handlat klart.
    Men en 7åring är väl alldeles för stor för att åka i kundvagnen! :O ett så stort barn ska väl verkligen kunna gå lugnt och sansat bredvid i en affär?

    Jag har alltid stenkoll på mina ungar och jag har 4 barn! Men min man låter dem löpa amok när jag inte är med .... :O baaah!
  • Anonym (ts)

    Om jag ska vara ärlig tycker jag det känns bajsnödigt att ha full koll på sin 8-åring..

    Och jag tror inte man får sitta i kundvagnen.

  • Anonym (Kalla)
    Anonym (ts) skrev 2016-05-01 21:06:48 följande:

    Om jag ska vara ärlig tycker jag det känns bajsnödigt att ha full koll på sin 8-åring..

    Och jag tror inte man får sitta i kundvagnen.


    Det förstår jag att du tycker, du har ju inte ens koll på din 4-åring.
  • Anonym (hoho)
    Anonym (Kalla) skrev 2016-05-01 21:11:12 följande:
    Det förstår jag att du tycker, du har ju inte ens koll på din 4-åring.
    Haha..

    Självklart har jag full koll på mitt barn på affären.
  • Anonym (D)
    Anonym (Hm) skrev 2016-05-01 21:00:06 följande:
    Men en 7åring är väl alldeles för stor för att åka i kundvagnen! :O ett så stort barn ska väl verkligen kunna gå lugnt och sansat bredvid i en affär? 
    Man tycker att hon borde kunna gå lugnt och sansat bredvid men hon är så seg och långsam att vi aldrig blir klar om hon inte åker halva tiden
  • Anonym (D)
    Anonym (ts) skrev 2016-05-01 21:06:48 följande:
    Och jag tror inte man får sitta i kundvagnen.
    Klart de får sitta i kundvagnen. Är ju inte så att jag lastar nått tungt på barnen
Svar på tråden för slapp förälder?