• Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 1 May 20:52
    596 visningar
    3 svar
    3
    596

    Viktuppgång tidigt i graviditeten

    Hej alla gravida!

    Jag är i vecka 10+4 och har gått upp närmare 5.2kg sen jag plussade. Det gör inget då jag var smal innan (50kg på 163cm).

    Jag är nyfiken på om denna viktökning är normal? Hur mkt har ni gått upp?

    Jag har mått extremt illa och ätit lergigan comp maxdos och har småätit i princip hela tiden för att undertrycka illamående.

  • Svar på tråden Viktuppgång tidigt i graviditeten
  • Anonym (Kräki­s)
    Äldre 1 May 21:03
    #1

    Småätande sätter sig fort - jag gick upp 23 kilo med första pga det ???? Alternativet är att låta bli maten och bli sjukt dålig istället... Kör på, bli "tjock". Du går ner det sen!

    Den här gången har jag knappt rört mig i vikt men jag har ju kräkts konstant istället. Inget jag rekommenderar!

  • Anonym (Repri­s)
    Äldre 1 May 21:04
    #2

    Med första barnet gick jag upp 4 kg redan innan inskrivningen. I v 10 kom illamåendet och jag kräktes minst 20 ggr om dagen. Gick då ner de 4 jag gått upp, plus åtta till.

    Nu med andra barnet verkar det bli repris. Gick upp 5 kg i början men nu en vecka innan BF har jag gått ner det plus 10 kg.

    Vägde 62 kg när jag blev gravid med båda barnen och är 164 cm lång.

  • Anonym (Nmsnd­dn)
    Äldre 1 May 21:23
    #3

    Jag kräktes också en del, gick ner nästan 5 kilo fram till vecka 17. Vilket inte gjorde något egentligen då jag hade lite övervikt innan, 82 kg mot mina 164 cm. Är nu i vecka 36 och har gått upp totalt 10 kilo.

Svar på tråden Viktuppgång tidigt i graviditeten