• Anonym (TS)

    Långa tjejer, över 170 men främst över 175 cm.

    Till er långa tjejer, över 170 men framförallt över 175 cm. Är det oerhört mycket mer attraktivt för er om killen är typ 185-195 cm än normallång? Hur viktigt är det och hur får de er att känna er i jämförelse med en kille som är ungefär lika lång som er?

  • Svar på tråden Långa tjejer, över 170 men främst över 175 cm.
  • Anonym (Jag)

    Jag är 175 och min nuvarande partner är 183, det funkar bra. Däremot har jag helt slutat använda de allra högsta klackarna nu, vilket är lite synd. Mitt ex var 191, vilket också funkade bra. Jag skulle nog säga att 183 är i kortaste laget, men det funkar. Inte kortare än så!

  • Anonym (TS)
    Anonym (Jag) skrev 2016-05-02 09:09:47 följande:

    Jag är 175 och min nuvarande partner är 183, det funkar bra. Däremot har jag helt slutat använda de allra högsta klackarna nu, vilket är lite synd. Mitt ex var 191, vilket också funkade bra. Jag skulle nog säga att 183 är i kortaste laget, men det funkar. Inte kortare än så!


    Så runt 185-195 är bäst för dig? 
  • IsDimma

    Jag är 175 cm och ja, jag gillar långa män bäst. Någonstans runt 187-200 cm sådär.
    Sambon är 182 cm och det är gränsfall till för kort. Har i princip slutat använda höga klackar pga det faktiskt.

  • Anonym (Jenny)

    Jag är 1,75 och min sambo är 1,88, tycker det är alldeles lagom! Föredrar att killer är längre än mig själv, så 1,80 hade ju också räckt såklart.
    Fördelen nu är ju att jag fortfarande kan ha klackar utan att min sambo blir liten bredvid mig :)

  • Anonym (mojito)

    Hej TS. Jag är tjej och 177 cm lång, har alltid haft män som varit längre än mig. När jag träffade min nya man så visade det sig att kärleken visst bodde i en karl som är kortare än jag. Nästan en decimeter kortare.

    Det var inte vad jag hade räknat med alls. Ibland känner jag mig som en jätte bredvid honom, men det är kortvarigt och väldigt oviktigt. Han å sin sida uppskattar min längd och tycker att jag gott kan ha höga klackar också för den delen.

    Längd är bara viktigt om det inte finns någonting annat att hänga upp känslorna och attraktionen på.

  • Anonym (viktigt)
    Anonym (TS) skrev 2016-05-02 09:00:40 följande:

    Till er långa tjejer, över 170 men framförallt över 175 cm. Är det oerhört mycket mer attraktivt för er om killen är typ 185-195 cm än normallång? Hur viktigt är det och hur får de er att känna er i jämförelse med en kille som är ungefär lika lång som er?


    För mig är det viktigt då jag inte vill vara längre! Ska kunna ha högklackat på iaf 5 cm och då bli som mest jämnlånga för att det ska kännas ok. 


    Min kille är 185 cm och jag är 177. Hade helst sett han var 190 men nu är han inte det och han är världens finaste och underbaraste ändå. Så jag väljer såklart inte på längden, men tittar inte på killar som är kortare då jag vet det skulle störa mig. 

  • Anonym (Hanna)
    PinkSugar skrev 2016-05-02 09:21:04 följande:

    Är 183. Den ideala manslängden är 195 cm


    Coolt att du är så lång :)

    Själv är jag som en liten pygmé haha
  • Times

    Läser man runt lite så verkar det som att det jag läst om tidigare stämmer ganska bra. Många verkar ha en önskan om att mannen skall vara 12-13cm längre än kvinnan. Män önskar det och kvinno önskar det. Det är också den längdskillnad man avtecknar i porträtt och avmålningar. En kristen vän berättade att det var en längdskidland mellan Adam och Eva...gissa vilken? Jo 12-13cm. Intressant kan jag tycka.

  • Anonym (japp)

    jag är 177 lång.
    Inga killar under 185 intresserar mig nämnvärt för jag vill kunna ha vilka skor jag vill utan att skämmas bland folk. Ser helst att deras kompis är runt 20/15 också.
    Det är inte lätt att hitta det man vill ha när man är lång och snygg. Önskar jag vore kortare ibland så jag inte behövde ha sådana krav.

Svar på tråden Långa tjejer, över 170 men främst över 175 cm.