• kaffeman

    Mitt utseende

    Hej mitt problem är utseendet. Jag har alltid blivit ratad av tjejer. Blev medlem i happy pancake för snart ett år sen. Vet inte hur många jag skrivit till, har inte fått ett endaste svar tillbaka. Inte ens ett nej tack.

    Så nu vill jag ha lite åsikter gällande mitt utseende.

  • Svar på tråden Mitt utseende
  • Fia 28

    Jag tycker du ser trevlig ut. Just dendär bilden hade jag inte rekommenderat som profilbild.

  • Fia 28
    kaffeman skrev 2016-05-02 12:32:29 följande:

    För täcket eller för att jag har rakat skallen?


    För att du sitter lite konstigt och dessutom har ett täcke över dej. 
  • Anonym (.)
    kaffeman skrev 2016-05-02 12:32:29 följande:

    För täcket eller för att jag har rakat skallen?


    Posen bland annat. Hänger med ryggen och ler inte. Då blir bilden ganska tråkig, just på internetdejting är bilden mycket viktig. Annars rent utseendemässigt tycker jag att du ser helt normal ut, det är just bilden som är tråkig. Sträck på ryggen och leeeeeeeee! 
    kaffeman skrev 2016-05-02 12:41:38 följande:

    Här är en annan bild


    Inte heller jätterolig bild, tyvärr.

    Skaffa dig en bättre bild där du är välklädd (inte har på dig någon hatt) och le jättestort. Några snycka jeans och en skjorta kanske. Du ler inte på någon av bilderna, det tycker jag ser tråkigt ut.  Om man ler ser man roligare ut som person och bilden ser mer lättsam ut. =) Du "hänger" med ryggen på båda också. När man lärt känna personen gör sådant inte så mycket (min kille gör det hela tiden) men om man pratar profilbilder på detingsajt så skulle jag inte rekommendera det.Lycka till!
  • Farfallos

    Du har, liksom jag, lite dåligt med hår på skallen, och du ser "oklippt" ut tycker jag. Likaså är skägget inte skarpt i konturerna, utan du ser bara orakad ut. Skägg på halsen är inte uppskattat vad jag förstår. Kan möjligen funka om du skulle vara en riktig hipster.

    ...men sannolikt är det inte ditt utseende som är problemet. Det lyser nog igenom att du är osäker och oerfaren.


    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • Anonym (.)
    Fia 28 skrev 2016-05-02 12:52:04 följande:
    För att du sitter lite konstigt och dessutom har ett täcke över dej. 
    Ja. Om man hade kapat bort nedersta bilden och ts hade sett ut som han just hade börjat skratta / var i ett skratt med pigga ögon och stort leende då hade det gjort jättemycket. Och med bättre pose också, nu ser du ts tyvärr ihopsjunken ut på bilden.
  • Anonym (.)
    Farfallos skrev 2016-05-02 12:55:06 följande:

    Du har, liksom jag, lite dåligt med hår på skallen, och du ser "oklippt" ut tycker jag. Likaså är skägget inte skarpt i konturerna, utan du ser bara orakad ut. Skägg på halsen är inte uppskattat vad jag förstår. Kan möjligen funka om du skulle vara en riktig hipster.

    ...men sannolikt är det inte ditt utseende som är problemet. Det lyser nog igenom att du är osäker och oerfaren.


    Att man inte har hår tycker jag absolut inte gör någonting, så länge man håller det rakat och vårdat och inte ser ut som en "munk" (flint på skallen och tjockt (långt, inte klippt på länge) med hår runt om). Tycker ts hår ser helt okej ut. Bara snyggt med skägg till det, men som du säger kan man ta bort det man har på halsen.
  • Someday

    Utseende har inte så mycket med det hela att göra utan hur man framställer sig själv. Bilden du har som profilbild visar kanske inte ditt bästa jag. Om jag vore du hade jag bett en kompis med schysst fototeknik att ta en bättre bild. Raka håret helt, eller lite mer och fixa skägget. Ta på en fin tröja och ett par jeans och så tänk på hållningen med rak rygg och axlar bak. Titta in i kameran och le :)


    En stil väljer man inte bara så där. Antingen är man en hipster eller så är man inte :D


    Googla runt och se vad som tilltalar dig och be dina vänner om råd!

  • kaffeman

    Tack för alla ärliga svar :) Att jag aldrig ler stort nog är för att jag skäms över mina tänder som inte är i linje med varann. Har alltid haft behov av tandställning men aldrig tagit itu med problemet. Eller att jag har missfärgade tänder på grund av kaffe och cigaretter.

  • Anonym (Yl)

    Jag ser inga inga "fel" men då har jag heller aldrig hängt på någon dejtingsida i hela mitt liv. Jag har helt enkelt aldrig varit singel.

    Det enda jag skulle kunna fundera över är täcket, men inget som skulle avskräcka mig. Jag vill ha en person jag gillar, inte en "överanalyserad" och tillgjord bild. Man måste ju prata med varann för att ta reda på om man passar helt enkelt!

    Jag vet inte om jag tänker väldigt ovanligt eller om det finns fler som inte bryr sig så värst om sådana saker.

  • kaffeman

    Att det vart denna bild beror på att det var den senaste på mig jag hade som mitt ex tog på mig då jag satt och spelade. Sen att jag har täcke har nog bara med mig som person att göra :) Alltid älskat att ha täcke i soffan oavsett årstid.

  • Lottobarn
    kaffeman skrev 2016-05-02 12:41:38 följande:
    Här är en annan bild
    Ta den bilden och croopa. Annars ser det skumt ut när du håller dina händer OCD-style.
  • Anonym (Yl)
    Lottobarn skrev 2016-05-04 08:20:37 följande:

    Ta den bilden och croopa. Annars ser det skumt ut när du håller dina händer OCD-style.


    Jag gillar första bilden bättre. Minus täcket.

    Lättast är väl att inse att man inte kan göra alla nöjda ;)
  • Someday

    Om du har gula tänder kan du ta en vanlig tandborste. Blöt i kallt vatten. Doppa i salt och bakpulver och gnugga med på tänderna. Naturlig blekning. Gör detta ett par gånger då och då. OBS att det kan svida lite grann.

  • Illusion

    Nej, jag hade inte dejtat dig. Och du hade förmodligen inte dejtat mig.

    Varför? Bilderna ger intrycket av förort, ölhäng, slapphet, inget driv och så vidare. 


    I don't trust words. I trust actions.
  • ostpaj

    Sträck på dig! Hållningen är viktig (tycker jag) och ger väl ett intryck av självförtroende. Lycka till!

Svar på tråden Mitt utseende