• Anonym (iidiot)

    Jag jämför mig med hans ex..

     


    Jag vet inte vad jag ska göra, men så fort jag börjar bli att må dåligt eller blir minsta osäker börjar jag jämför mig med min killes ex. 


    Jag vet på tok för mycket om henne, både genom att han berättat och genom att jag frågat honom. Men även då de genomgått en del rättegångar. 


    Hon var hemsk mot honom, dumpade honom på ett hemskt sätt och lurade av honom en massa pengar. Trots detta hade han inte släppt henne när vi träffades. Han trodde bland annat att hon skulle betala tillbaka bara hon kommer på fötter osv. 


    Det att han alltid tog henne i försvar hela tiden, även mot mig. Han kunde jämföra oss två till hennes fördel mm. Tog hårt på mig. 


    Det är nu flera år sedan han jämförde oss sist, men han har fortsatt tagit henne i försvar tills för ungefär ett år sedan.


    Han har sparat saker som är hennes i flera år, fast hon själv inte bett om att få sakerna så har han sparat dem. Haft tusentals bilder på henne osv. 


    Det har blivit så att jag känner att han väljer henne framför mig, då han inte tog bort hennes saker utan prompt skulle spara dem. Inte tog bort bilder osv utan skulle spara ifall hon ville ha det någon dag.


    Detta kan jag inte riktigt släppa. Sakerna och bilderna är borta nu, efter enorma gräl som pågått under flera år. 


    Hon själv vägrade prata med honom under två år, utan "gömde sig" och hittade på lögner om en massa folk. Jag tvingade tillslut sambon att dra henne inför rätta. Vilket han gjorde och vann. Hon har nu bland annat en dom på sig att betala tillbaka en massa pengar till honom. 


    Han är en underbar person och egentligen mitt livs kärlek. Jag har haft en del relationer men han är den enda jag kan tänka mig att ha en relation med. Han är bra för mig på så många sätt. 


    Men detta med hans ex gnager hål i huvudet på mig, för jag kan inte låta bli att tänka att han egentligen vill ha henne. Att han väljer henne hela tiden, så fort hon dyker upp väljer han henne och struntar i mig. 


    Att han inte bara släpper henne, utan så hårt hållit tag i alla hennes saker, bilder, mappar i datorn med hennes grejer osv. 


    Jag blir knäpp, jag vill ha bort dessa tankar men vet inte hur. 

  • Svar på tråden Jag jämför mig med hans ex..
  • Anonym (mlm)

    Om din kille är en vettig och smart person så kan jag verkligen inte se att han skulle vilja ha tillbaka henne. Det kan vara så att han har tagit henne i försvar av den enkla anledningen att han inte vill "snacka skit"?. Du och din kille behöver nog prata ut om hela den där "exgrejen" och även prata ut om eran relation, liksom att du får bekräftat att det är dig han vill ha och ingen annan, då kanske du kan släppa dessa tankar?

  • Anonym (iidiot)

    Ja jag vet inte vad vi behöver. 


     


    Han har lovat massor av ggr att han tex har tagit bort alla hennes saker. Sedan kommer jag på honom med att ha saker kvar. 


    Då blir det bråk.. bråk bråk.. innan han tar bort hennes saker och hans ständiga förklaring till varför han INTE hade tagit bort det när han sa att han gjort det, var att han inte orkat ta tag i det hela. 


     


    Det köper inte jag

Svar på tråden Jag jämför mig med hans ex..