• Anonym (Xoxo)

    Drömmer om en annan

    Jag har sista tiden börjat drömma om en annan man. En tidigare fling kan man kalla honom..

    Enda problemet är bara att jag har ett fast förhållande sedan några år tillbaka...

    Senaste året har varit väldigt tufft för oss och tilliten till min partner finns inte längre kvar, då han sagt och gjort vissa saker... Jag känner mig sviken och litar inte längre på honom... Vi försöker att arbeta på våra problem men jag vet inte alls hur det kommer att sluta?? Kan man få tillbaka tilliten??? Hur bygger man upp den?? Jag kan inte lita på det min partner säger till mig, för han har sagt så mycket som han inte håller..Jag känner mig så sviken för att han inte funnits för mig när jag behövt honom som alldra mest.. Hur fixar man det?? Går det att komma över en sådan sak???

    Jag har nu börjat drömma om den här andra mannen, har honom på sociala medier och kan kolla läget med varandra då och då... Det är inte att vi pratar frekvent utan mer ett sms var tredje månad eller så.. Vi flörtar inte med varandra utan det är bara vänskapligt.. Som med en bekant.. En jäkligt snygg bekant!! Jag vet inte om han har en partner eller inte, eller om han är intresserad eller inte.. Jag vet inte ens om jag är intresserad av honom eller om det bara beror på att allt är så jobbigt med min partner..

    Vet inte vad jag vill mer än att prata av mig.. Någon mer som har det tufft just nu i sitt förhållande och drömmer om något annat?

  • Svar på tråden Drömmer om en annan
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Xoxo) skrev 2016-05-02 16:49:02 följande:

    Vi försöker att arbeta på våra problem
    [...]
    Jag har nu börjat drömma om den här andra mannen, har honom på sociala medier och kan kolla läget med varandra då och då... 


    Ja det var värst vad du jobbar hårt!
  • Anonym (Xoxo)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-05-03 05:22:05 följande:

    Ja det var värst vad du jobbar hårt!


    Det vet knappast du!!
  • Anonym (nå)

    Undrar om tilliten för din man kan komma tillbaka + drömmer om en annan = redo att bryta upp och gå vidare.

  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Xoxo) skrev 2016-05-03 14:23:50 följande:

    Det vet knappast du!!


    Jo det vet jag för du skrev precis som det var. Gör din man en tjänst och lämna honom.
  • Anonym (Xoxo)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-05-03 15:41:51 följande:

    Jo det vet jag för du skrev precis som det var. Gör din man en tjänst och lämna honom.


    Att vi jobbar på problemet och att jag drömmer om någon annan!! Ja så är det. Drömmar är en "escape from reality"... Drömmar är bara drömmar... Det borde vuxna veta..

    Jag drömmer om Jack Black, att köpa hästgård, åka till filipinerna, skriva en bok, beyonce, att bli mångmiljardär, och en massa andra saker också!!

    Vad gör man med förlorad tillit?? Finns det någon chans att tilliten kan komma tillbaka?? Känslan av att man är sviken är mindre svår att hantera!! Det kan jag själv bearbeta.. Det med tilliten hänger mer på min kille....
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Xoxo) skrev 2016-05-04 14:42:03 följande:
    Att vi jobbar på problemet och att jag drömmer om någon annan!! Ja så är det. Drömmar är en "escape from reality"... Drömmar är bara drömmar... Det borde vuxna veta..

    Jag drömmer om Jack Black, att köpa hästgård, åka till filipinerna, skriva en bok, beyonce, att bli mångmiljardär, och en massa andra saker också!!

    Vad gör man med förlorad tillit?? Finns det någon chans att tilliten kan komma tillbaka?? Känslan av att man är sviken är mindre svår att hantera!! Det kan jag själv bearbeta.. Det med tilliten hänger mer på min kille....
    Drömma kan man göra. Men du har ju också tagit kontakt med den andre mannen på sociala medier. Däri ligger ditt övertramp.

    Tycker synd om din man som tror att ni båda jobbar på ert förhållande.
  • Anonym (nå)
    Anonym (Xoxo) skrev 2016-05-04 14:42:03 följande:
    Att vi jobbar på problemet och att jag drömmer om någon annan!! Ja så är det. Drömmar är en "escape from reality"... Drömmar är bara drömmar... Det borde vuxna veta..

    Jag drömmer om Jack Black, att köpa hästgård, åka till filipinerna, skriva en bok, beyonce, att bli mångmiljardär, och en massa andra saker också!!

    Vad gör man med förlorad tillit?? Finns det någon chans att tilliten kan komma tillbaka?? Känslan av att man är sviken är mindre svår att hantera!! Det kan jag själv bearbeta.. Det med tilliten hänger mer på min kille....
    Frågan är inte vad man gör med förlorad tillit, frågan är vad du vill göra av ditt liv. Vill du fortsätta vara tillsammans med din nuvarande? Resten av livet?
Svar på tråden Drömmer om en annan