• Håll min hand

    JätteDålig mage + värkar som avtar, hur länge ska jag vänta?!!

    Hej!

    Har bf enligt rul 23/5 och enligt sista mens 9/5. Omföderska.

    Natten mot söndag vaknade jag 05:30 av att magen riktigt krampade och jag fick riktigt laxera magen. Kunde somna om men kände mensvärk o svanken.

    Fick samma kramp/diarre vid 16-tiden senare samma dag och jag var säker på att värkarna kommit igång då jag fick onda sd och menssmärta. Dessa avtog efter någon timme och kvar är bara mensvärk i svank/mage. Inatt vaknade jag av samma magknip/diarre/mensvärk, var även rosa flytningar + blodstrimma på pappret (teckenblödning?) efter "tömningen" och efteråt samma svank/mensvärk. Idag har jag haft "mensvärk" och även magknip/diarre som startade onda sd men gick senare över i "mensvärk".

    Någon som känt/haft likadant? Varför kommer inte värkarna igång? Ringde fl och hon trodde att jag var i latensfas.. Men hur länge ska detta hålla på?!

    Sonens förlossning började med magknip/diarre som startade värkar som tilltog och sen föddes han 11 timmar senare.

    Vet inte vad jag ville ha ut av detta, mest skriva av mig pga frustration av ovisshet!

    Någon som kan ge mig hopp?:))

  • Svar på tråden JätteDålig mage + värkar som avtar, hur länge ska jag vänta?!!
  • Topcom

    Jag hade nog frågat om jag fick komma in på koll, om jag vore du! Låter ju onekligen som ett det verkligen är på g!

  • Håll min hand

    Topcom: just nu känner jag ingenting:/ men om det kommer igång igen skajag nog ringa in iaf! Hade velat kolla om dessa värkar ger något!

  • Bibi84

    Tömde mig själv några dagar inna fl, kan ju hända att det verkligen inte är långt till fl. Själv hade jag nog väntat tills värkarna kom och att man visste att dom var där. Ta en alvedon om du är osäker för att se om smärtan försvinner. Gör den det så är det kanske bara livmodern som tränar. :) den strimlan är nog en del av slemproppen. :)

    spännande i alla fall, lycka till!

Svar på tråden JätteDålig mage + värkar som avtar, hur länge ska jag vänta?!!