• Anonym (Svampen)

    Snälla apoteket

    Snälla apotekspersonalen på det lilla Apoteket där folk nästan står på varandra.. Snälla låt mig 50 åriga kvinna få köpa en tub canesten över disk UTAN att få frågan vad jag ska ha den till. Jag känner mig inte bekväm med att berätta om min fot, navel eller underlivssvamp för främmande människor. Jag lovar att be om råd den dagen jag behöver dem.

  • Svar på tråden Snälla apoteket
  • NicsFlicka2014

    håller med!! Apotek är fruktansvärt odiskreta instanser!!

  • Aniiee

    Eh... tror du apotekspersonalen läser detta? Bättre att tala om det för dem....


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (Svampen)

    Mest ett sätt att ventilera. Om någon apotekspersonalen läser och begrundar får väl ses som en bonus.

  • Anonym ($)

    Ja suck. Så fort man sätter sin fot på apoteket blir man överröst med frågor och erbjudanden om hjälp. De har förmodligen gått en säljkurs i USA hela bunten och tror att det innebär god service.

    Har haft samma medicin 10+ år och suckar inombords varje gång jag får frågan om jag vet hur jag ska använda den. Håller såklart god min även om jag skulle vilja skrika att vill jag ha råd så frågar jag efter det.

  • Anonym (Hållermed)

    Håller med ts till 100% . När jag behöver hjälp så frågar jag och får då bra hjälp oftast. Men när jag inte vill ha hjälp eller behöver så vill jag slippa frågor. Lagom kul att köpa lim till min gamla mammas löständer och få frågan om jag använt det tidigare??? Sist så jag att det funkar som bantningskur då jag limmar ihop munnen efter 18 på kvällen så jag inte kan äta mer :)

  • Anonym ($)
    Anonym (Hållermed) skrev 2016-05-02 21:51:04 följande:

    Håller med ts till 100% . När jag behöver hjälp så frågar jag och får då bra hjälp oftast. Men när jag inte vill ha hjälp eller behöver så vill jag slippa frågor. Lagom kul att köpa lim till min gamla mammas löständer och få frågan om jag använt det tidigare??? Sist så jag att det funkar som bantningskur då jag limmar ihop munnen efter 18 på kvällen så jag inte kan äta mer :)


    Haha :D

    Fick du någon kommentar tillbaka?
  • Anonym (Anonym)

    Känner igen mig i det där. Skulle köpa en tub Decubal (mjukgörande kräm) häromdagen och blev totalt "utfrågad" kring det. Nej, jag vet absolut inte vad man har den till, jag har bara använt det i typ ½ år, men tack ändå -.-'

  • klyban

    Det är lätt löst.
    Bara säga jag vet inte, jag skulle köpa denna åt min syster eller vad man nu vill fylla i.

    Detta sker i deras iver att vara service vänliga.

  • Anonym (Håller med)

    Min personal lät gravttest ligga framme i evigheter på disken medan hon gick iväg för att hämta något åt en kund. Kanske inte pinsamt, men ganska privat!

  • Anonym (Test)

    På tal om gravtest. Jag stod vid intim hyllan - där man gärna blir lämnad ifred. Upp kommer en ung kille och erbjuder sin hjälp. Jag rycker snabbt åt mig ett test och då säger han. "Ja, den där är bra". Suck!!! Bara låt mig va när jag är vid dom hyllorna. Att jag dessutom kämpat för att bli gravid i tre år och köpt många av dom jävla testen gör det hela ännu mer känsligt.

Svar på tråden Snälla apoteket