• Anonym (Tilda­)
    Äldre 2 May 23:46
    1301 visningar
    8 svar
    8
    1301

    Killar, skulle ni kunna tänka er att vara ihop med en sån här person?

    Jag vänder mig till er killar med denna fråga. Skulle nbni kunna vara ihop med en sån här person?

    - Väldigt snäll och omtänksam
    - Tycker om att pyssla om hemma och laga mat
    - Fysiskt aktiv
    - Kurviga former men smal
    - Ser bra ut
    - Kärleksfull
    - Ordningssam

    Men som tyvärr lätt blir stressad i jobbsammanhang och som det då låser sig för, alltså funkar inte alls bra på jobb och klarar bara av att jobba deltid för att inte bli utbränd. Har därav inte så bra ekonomi heller. 

  • Svar på tråden Killar, skulle ni kunna tänka er att vara ihop med en sån här person?
  • Anonym (ja.)
    Äldre 3 May 04:18
    #1

    Ja varför inte? Du verkar va en trevlig person av det jag vet än så länge. Har dock svårt för människor, som blir stressade för "ingenting". Får hög puls osv. Tror det beror på min barndom. där min mamma heltiden stressade för allt och blev utbränd om vartannat. Men det säger ju mer om mig en dig och min mamma Flört

  • Anonym (Tilda­) Trådstartaren
    Äldre 3 May 13:06
    #2
    Anonym (ja.) skrev 2016-05-03 04:18:03 följande:

    Ja varför inte? Du verkar va en trevlig person av det jag vet än så länge. Har dock svårt för människor, som blir stressade för "ingenting". Får hög puls osv. Tror det beror på min barndom. där min mamma heltiden stressade för allt och blev utbränd om vartannat. Men det säger ju mer om mig en dig och min mamma Flört


    Okej, det var ju bra. Det har känts som att alla killar är så statusfixerade numera och inte vill ge en chansen eller dumpar en därför. En kille jag var ihop med sa att jag var hans drömtjej på alla vis förutom att jag inte fick det att funka så bra med jobb och han ville ha nån som tjänade en massa pengar och hade högre position så han gjorde slut med mig. Jag vet ju att många killar klagar över att tjejerna är sådär, men min erfarenhet är att killarna är precis likadana!

    Jag vet inte vad du menar med stressad iofs, men för mig visar det sig inte utåt för jag verkar alltid lugn men däremot får jag ångest och blir blockerad när det blir för mycket. Då länge jag får göra saker i min takt går det bra. Detta visar sig knappt alls i vardagen hemma eftersom jag då kan bestämma själv hur jag ska lägga upp allt, så det har aldrig gått ut över en partner på så sätt.
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 3 May 14:30
    #3

    Jag skulle inte ha några problem med en sån tjej.

  • Anonym (Tilda­) Trådstartaren
    Äldre 3 May 21:44
    #4
    Anonym (Kille) skrev 2016-05-03 14:30:59 följande:

    Jag skulle inte ha några problem med en sån tjej.


    Det låter hoppfullt! Får jag fråga hur gammal du är? Tänkte mest om det är olika för yngre eller äldre killar. 
  • Anonym (tyra)
    Äldre 3 May 21:58
    #5

    Jag är en sån tjej och har aldrig haft problem med killar. Min sambo sen två år tillbaka har ett jobb där han reser mycket så nu är det ju asbra att jag kan följa med med tanke på mina arbetstider :) tror det viktiga är att inte gnälla om sitt jobb, jag skulle själv aldrig orka nån som klagar och gnäller över saker. Vet man sina begränsningar och får det att funka är det ju super. Min sambo jobbar mycket och betalar väldigt mycket så jag gör mer hemma. Månne ojämställt men så får det vara sålänge alla trivs och ingen tar nån för given. Låter som din.snubbe inte hade rätt känslor för dig men inte vågade säga det och istället skyllde på dig ist för att erkänna att det låg hos honom.

  • Anonym (Tobbe­)
    Äldre 3 May 22:00
    #6

    Tyvärr, tror  inte det skulle funka. Tycker det känns knepigt med någon som fungerar OK utanför jobbet, men inte på jobbet. Känns som antingen en latmask eller något annat underliggande problem. 

  • Anonym (Perra­)
    Äldre 3 May 23:38
    #7

    Låter som en perfekt hemmafru!

  • Anonym (tyra)
    Äldre 4 May 05:08
    #8
    Anonym (Tobbe) skrev 2016-05-03 22:00:11 följande:

    Tyvärr, tror  inte det skulle funka. Tycker det känns knepigt med någon som fungerar OK utanför jobbet, men inte på jobbet. Känns som antingen en latmask eller något annat underliggande problem. 


    Om du är nyfiken så har jag Aspergers och snabba beslut och ändringar är väldigt stressande. Inte lika mycket i privatlivet eftersom där gör det inte så mycket om det blir fel. Jag är inte lat och jag har jobbat heltid förut.
Svar på tråden Killar, skulle ni kunna tänka er att vara ihop med en sån här person?