• Äldre 3 May 00:09
    5374 visningar
    19 svar
    19
    5374

    Hjälp mig med sommarkläder (ute) till tvååring

    Hej!
    Jag var helt oförberedd på detta varma väder som kom i helgen och som ser ut att stanna i veckan. Blev lite stressad ikväll när jag plockade ihop kläder till förskolan imorgon. Vad behövs för kläder att ha ute när det är lite varmare? Hon har skalkläder, behövs en sommarjacka? Eller räcker det med en regn/vindjacka? Vad har era barn för byxor i lekparken? Jeans? Mjukisar? Överdragsbyxor?
    Ni får gärna lägga upp en lista på nödvändiga grejer inför sommaren ex keps, sandaler osv.
    Förra året var min flicka så pass liten att det var inget spring eller hopp i vattenpölar så jag känner mig helt lost just nu.

  • Svar på tråden Hjälp mig med sommarkläder (ute) till tvååring
  • Äldre 3 May 02:39
    #3
    Milleman skrev 2016-05-03 02:20:13 följande:

    På förskolan får de ha jeans eller överdragsbyxor när de går ut. Hemma blir det de kläder han haft inne, man får vara beredd på att tvätta bara :) solhatt är bra för ett mindre barn, skyddar mer än keps. Sandaler skulle jag aldrig köpa som inte har stängd tå. Hemska tanke om de cyklar/ramlar/kör bobbycar och råkar dra i ovansidan av foten. Alltid stängd tå!!!


    Det där med sandaler har du ju helt rätt i! Det har jag aldrig tänkt på.. Tack för tipset!
  • Äldre 3 May 02:43
    #4
    elyse skrev 2016-05-03 01:00:16 följande:

    Tills marken är helt torr så behöver barnet överdragsbyxor. En vindfleece är perfekt som jacka liksom en vindtät skaljacka. En tunn mössa eller keps. Och solskyddsfaktor när det är soligt. (Jag känner själv att det blev en hel del sol i nacken idag! ).

    I sommar blir det tights, skjortor/blusar i svala material och gympadojor i "nät". Fiskarhatt på huvudet. Riktigt varma dagar kör vi på kortärmad pyjamas (Tunna och sitter på plats). Om barnet är barfota i sandaler får man inte glömma att smörja in fötterna med solskyddsfaktor! Shorts gör vi av vinterns och vårens jeans, men heltäckande är ju att föredra.


    Tack för ditt inlägg!
    Är det några speciella överdragsbyxor som är bäst? Finns det att köpa en tunn typ av vindbyxor? De hon har just nu är lite tjockare, passar bättre för hösten..
  • Äldre 3 May 22:24
    #15

    Tack så mycket för alla inlägg! Ska skriva lista nu på vad som behöver handlas inför sommaren!

  • Äldre 3 May 22:24
    #16
    Alexi skrev 2016-05-03 16:33:26 följande:

    Tips är Kappahls sommarbyxor, de är superbra. Tunna men ändå rätt så tåliga. Vi har haft dem till både dottern och sonen småbarnsåren. Jag föredrar långa byxor och gärna lång ärm till yngre barn men självklart tunna kläder, så att de skyddar mot både när de trillar på gruset och mot solen.

    I år verkar de finnas i beige och blått, jag har köpt tre par redan.

    www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/kids/alla-barnplagg/375196/

     


    De där byxorna ska jag definitivt köpa, tack för tipset!
  • Äldre 3 May 22:46
    #17

    En till sak jag undrar..
    Vad är det för skillnad på microfleece och vindfleece?

Svar på tråden Hjälp mig med sommarkläder (ute) till tvååring