• Anonym (Infertilitet)

    Ni barnlängtande kvinnor

    Skulle ni lämna er blivande/nuvarande man om det visade sig att han inte kunde göra er med barn?

  • Svar på tråden Ni barnlängtande kvinnor
  • Anonym (Hjärtat)

    Nu blir detta ytterst hypotetiskt eftersom jag just nu är gravid, men jag svarar ändå: nej, verkligen inte! Vår relation går före allt

  • Anonym (Infertilitet)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2016-05-03 02:13:38 följande:

    Nu blir detta ytterst hypotetiskt eftersom jag just nu är gravid, men jag svarar ändå: nej, verkligen inte! Vår relation går före allt


    Gulligt, han måste verkligen älska den känslan.
  • sofhia

    Jag hade lamnat om jag inte pa nagot satt hade kunnat fa barn med min partner (ivf, adoption etc). Hade aldrig gett upp min drom om att bli mamma for en man hur mycket jag an alskade honom.

  • Anonym (Man)
    sofhia skrev 2016-05-03 03:16:17 följande:

    Jag hade lamnat om jag inte pa nagot satt hade kunnat fa barn med min partner (ivf, adoption etc). Hade aldrig gett upp min drom om att bli mamma for en man hur mycket jag an alskade honom.


    Jag är man och känner precis likadant!
  • Anonym (Infertilitet)
    sofhia skrev 2016-05-03 03:16:17 följande:

    Jag hade lamnat om jag inte pa nagot satt hade kunnat fa barn med min partner (ivf, adoption etc). Hade aldrig gett upp min drom om att bli mamma for en man hur mycket jag an alskade honom.


    Men det skulle väl göra ont att såra honom?
  • ostpaj
    Anonym (Infertilitet) skrev 2016-05-03 10:58:41 följande:
    Men det skulle väl göra ont att såra honom?

    Valet är väl att förbli sårad själv.
  • Anonym (Hjärtat)
    Anonym (Infertilitet) skrev 2016-05-03 02:57:00 följande:
    Gulligt, han måste verkligen älska den känslan.
    Jag vet inte om det är gulligt, däremot vet jag att jag verkligen värdesätter vår relation. Jag har lång erfarenhet av dåliga relationer och är lite äldre (35+), så jag skulle verkligen inte byta ut en riktigt bra relation mot någon relation där jag vet att jag får barn men ingenting annat. Jag har dessutom väldigt svårt för att träffa någon som jag verkligen faller för och då blir det viktigt för mig. Jag ska ju leva med mannen till mitt/mina barn hela livet, inte bara en kort stund. Att bli ensam förälder ser jag heller inte som något alternativ.

    Jag skulle aldrig skaffa barn med någon jag inte ämnar leva med resten av livet och som jag inte älskar över allting annat. Och om kg älskar honom över allting annat, varför skulle jag då lämna honom för att jag eventuellt skulle kunna få barn med någon annan? Det skulle enbart göra mig olycklig.
  • Anonym (10 år)

    Nej, lika lite som min man har lämnat mig fast jag inte kan få barn med egna ägg. Det finns både ägg-och spermiedonation och vi gör både ock. Gravid just nu. Glad

Svar på tråden Ni barnlängtande kvinnor