• Isabel84

    Kan jag sluta noja, eller vad tror ni?

    Vi har köpt ett jättehärligt hus och väntar bebis om en månad ungefär. Under den senaste månaden har vi haft hantverkare där, medan vi bott kvar i vår gamla lägenhet, för att slippa bo mitt i renoveringen. När vi väl skulle flytta in var hantverkarna inte riktigt klara som de tänkt (surprise, haha). Det mesta funkade, men de hade en del fix med badrumkvar, inoljning av delar av golv där det sugit ojämn m.m. Allt luktade typ målarfärg olja och lim när vi väl flyttade in :/Tog in på hotell de första två nätterna och har öppnat typ alla fönster som går. Men nu är vi för fattiga för hotellivet mer och måste försöka komma iordning i huset (har en sjuåring också som ju vill ha sina leksaker och kunna bo in sig). Jag kan dock ändå inte sluta noja över att det fortfarande luktar "nytt" och starkt överallt i huset (och att det skulle vara dåligt för bebis i magen). Min sambo är jättesnäll, men tycker nog jag är lite knäpp. Vad tror ni - kan jag sluta noja? Hur hade ni gjort? Någon annan som bott i eller flyttar in i ett "totalrenoverat" hus under graviditeten? Tack alla finisar på förhand!

  • Svar på tråden Kan jag sluta noja, eller vad tror ni?
  • plusplus82

    noja ja visst , vädra så ofta de går så e de me allt nytt o ställ ut skålar m ättika  eller e de graviditeten som spökar man kan ju få avsky för vissa lukter som gravid =O) som e kvar . försök stå ut som du skriver verkar ju huset snart klart , varför hotell ?? vandrarhem e ju billigare , eller sova över hos vänner o fam för att spara pengar .

  • Isabel84

    Hantverkarna blev klara igår förmiddag, så det känns ju skönt. Jag kan väl kuskar runt med familjen på andra ställen om det krävs, men är det proportionerligt? Är lagt åt katastroftänkhållet, så hade hoppats på lite klok input kring hur som är rimligt att tänka...

  • plusplus82

    hur menar du med hur man ska tänka ?? katastroftänk ?? tror inte de e farligt så sätt o visstas i sån miljö vädra o gör extrastäd när ni flyttar in ta ett rum i taget under tiden ni flyttar in 

  • Isabel84

    Vissa personer har ju en benägenhet att oroa sig i onödan, jag till exempel. När man känner sig orolig kan det då kan det då vara svårt att veta om det verkligen är befogat eller inte. En bra grej kan då vara att höra hur andra tänker kring situationen. Tror det är en rätt vanlig metod ;)

  • syntharen

    Du behöver inte oroa dig för att lukterna och ev kemikalier ska skada bebisen. Det har gått flera dagar, ni har vädrat och så. Flytta in möblerna och bo så försvinner lukterna och det luktar hemma i stället. Ni måste ju hinna bo in er innan bebisen kommer också...

Svar på tråden Kan jag sluta noja, eller vad tror ni?