• ostpaj

    Barnfamiljer - vad äter ni till lunch?

    Det finns en tråd om middagstips. I vanliga fall intas lunch på dagis/skola och nu när jag är hemma och vabbar hela veckan märkte jag att det står still i huvudet och behöver lunchtips! Något snabbt och enkelt. Kan vara bra att samla lunchtips inför sommaren också då det säkert blir många lediga dagar :) Kom med tips!

  • Svar på tråden Barnfamiljer - vad äter ni till lunch?
  • Linnis92

    Vi är bekväma, äter oftast rester sedan middagen dagen innan. Så idag blir det spagetti och köttfärssås :)

  • Juno

    Samma här! Vi äter rester på lediga/VAB dagar

    Om det nu inte skulle finnas några rester kan det bli

    ungspannkaka
    korv med bröd
    pizzamackor
    kallskuret med grönsaksstavar och dipp
    färsk tortellini med tomatssås

  • ostpaj
    Linnis92 skrev 2016-05-03 10:14:51 följande:
    Vi är bekväma, äter oftast rester sedan middagen dagen innan. Så idag blir det spagetti och köttfärssås :)

    Jo, idag ser det också ut att bli så. Eller när man inte har några direkta tider att passa kan det bli som en större frukost runt 10-11. Men finns ju sådana dagar där middagen har hunnit ikapp och man inte har rester över till lunch. Då måste man börja om. Gaah.. :)
  • ostpaj
    Juno skrev 2016-05-03 10:20:32 följande:
    Samma här! Vi äter rester på lediga/VAB dagar Om det nu inte skulle finnas några rester kan det bli ungspannkaka korv med bröd pizzamackor kallskuret med grönsaksstavar och dipp färsk tortellini med tomatssås

    Men vad gott med ugnspannkaka! Att jag inte kommer på så simpla saker! :) till middagar har jag tusentals recept i huvudet men man känner ju inte för att börja med avancerade grytor och långkok tidigt på förmiddagen. :)
  • Lyckan 382

    Vi äter också rester på lediga dagar och vab. Annars svänger vi ihop

    Omelett
    Pasta med ost
    Plättar
    Slätmixad soppa på det som finns hemma...

  • Qaroliine

    Ett tips är matmuffins!
    Jag brukar ha redo i frysen, micrar två var till barnen och serverar med olika grönsaker dem gillar. Perfekt, enkelt och snabbt.


     


    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
  • Lyckan 382
    Qaroliine skrev 2016-05-18 09:48:30 följande:

    Ett tips är matmuffins!
    Jag brukar ha redo i frysen, micrar två var till barnen och serverar med olika grönsaker dem gillar. Perfekt, enkelt och snabbt.


     


    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
    Håller med - superbra! Använder det här receptet för det är ordentligt mättande (vi är inte LCHFare). Gjorde det till och med till min son när han var 7-8 månader.

    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx
  • ostpaj
    Qaroliine skrev 2016-05-18 09:48:30 följande:
    Ett tips är matmuffins! Jag brukar ha redo i frysen, micrar två var till barnen och serverar med olika grönsaker dem gillar. Perfekt, enkelt och snabbt.  
    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125

    Ja, va bra. Tack! Nu mindes jag också att jag gjort pizzabullar ngn gång. Går också utmärkt att frysa och enkelt att variera :)
Svar på tråden Barnfamiljer - vad äter ni till lunch?