• Farfallos

    Alla tjejer nu! - Är det OK med en kille som rökar?

    Nu kommer vissa att fundera på om de är rökare eller inte. Vissa som feströker tycker ju ibland att de inte är rökare. Men ur en ickerökares perspektiv så är ju även feströkare rökare, så snälla, sälla dig gärna till "rökarna" och tänk istället att "en rökande kille" är en som feströker på samma sätt som du gör.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-03 16:44
    ...och om ni är ickerökare själva men ändå kan acceptera en rökande kille - Hur tänker ni omkring det där med hälsa och ekonomi?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alla tjejer nu! - Är det OK med en kille som rökar?
  • fluu

    Rökare går fetbort. Jag hade till och med gjort slut med min sambo om han börjat röka.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2016-05-03 19:54:09 följande:
    Rökare går fetbort. Jag hade till och med gjort slut med min sambo om han börjat röka.
    Behöver väl knappas tillägga att jag aldrig rökt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ostpaj

    Jag och min sambo röker. Eller, jag slutade för 2 år sen men han fortsatte (att lukta illa;)) Nu har vi gjort slut och i framtiden vill jag INTE ha en rökare! Jag har sett för många äckliga tungor till följd av rökning inom tandvården. Och hångla med en sån? Uäääääck!

  • Purplecat12

    Nej , det är uteslutet för mig att vara ihop med en rökare. Jag står inte ut med lukten.

  • lilly

    Jag röker inte själv. Jag tycker inte heller de är attraktivt, de luktar, man åldras snabbare och allt det där. Men om jag träffat en kille som jag i övrigt kommer jättebra överrens med, trivs med och som jag finner fysiskt attraktiv så skulle nog inte det faktum att han röker göra så mycket att jag inte skulle inlett något. Jag tror att det alltid finns något som man stör sig på med en partner, även om det bara är en liiiten sak (i alla fall när man kommit ur smekmånefasen där allt är perfekt med denne). Jag anser att det är varje människas eget val att välja vad man gör med sin hälsa. Gällande det ekonomiska hade jag krävt att han stått för sina cigaretter själv. 

  • Aniiee

    I min värd är det skillnad på "rökar" och "röker". Det ena är klart värre än det andra.....


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Lilas

    Jag skulle absolut inte vilja vara tillsammans med någon som röker (tur att min man inte gör det).
    Jag tycker att det är äckligt, det luktar fimp på altanen/entrén. Det är dyrt, ofräscht och så vill jag inte att våra barn växer upp med den dåliga lasten i familjen, eller andas in rök heller för den delen. Nää usch och fy.

    Jag är själv ickerökare, kunde dock som 18-20 åring röka på fest. Nu är jag 30 och har inte rökt på flera år, säkert fem år sen jag tog en cigg sist.

Svar på tråden Alla tjejer nu! - Är det OK med en kille som rökar?