• Anonym (ABC)

    Att vara en hemmafru

    Är det något ni kvinnor någonsin funderat på att testa? Inte för att det är bra för samhället eller så, utan mer som privat levnadssätt tänkte jag här.

  • Svar på tråden Att vara en hemmafru
  • Birgitta02

    Absolut. Gärna. De flesta kvinnor är det under en begränsad period när de är mammalediga. Åtminstone jag. Jag tog 100% av hushållsarbetet när jag var hemma mammaledig. Inkl att ha middag på bordet när maken kom hem. Alla trivs inte med det. Men jag gillar att gå hemma och skrota och pyssla.

  • Anonym (Helt ok.)

    Är ofrivilligt hemmafru.

    Söker jobb osv men lär aldrig få något heller.

    Följer min plan från AF osv.

    Studerar när jag får riktigt tråkigt på att gå hemma och lyckas komma in på en intressant utbildning.

    Ganska skönt att gå hemma och skrota, lite tråkigt ibland dock och ekonomin är ju inte den bästa.

    Men lyckas alltid att sälja något varje månad så jag överlever.

  • Anonym (Hoppsan!)
    Anonym (ABC) skrev 2016-05-04 11:42:02 följande:

    Är det något ni kvinnor någonsin funderat på att testa? Inte för att det är bra för samhället eller så, utan mer som privat levnadssätt tänkte jag här.


    Nej absolut inte! Jag vill inte ens jobba hemifrån som vi har möjlighet att göra ibland. Jag gillar mitt jobb. Det utvecklar mig, och jag gillar mina kollegor. Att bara ta hand om hem barn och vårda frisk make i hemmet tills barnen flyttar hemifrån och sedan vara arbetslös och så småningom få en usel pension. Nej tack!
  • Anonym (gärna)

    Jag hade gärna varit hemmafru och sluppit den där j-a väckarklockan varje morgon.  Hade vi haft råd att spara till min pension på hans lön hade jag gärna velat vara det. 

  • Fjäril kär
    Anonym (Hoppsan!) skrev 2016-05-04 14:19:23 följande:

    Nej absolut inte! Jag vill inte ens jobba hemifrån som vi har möjlighet att göra ibland. Jag gillar mitt jobb. Det utvecklar mig, och jag gillar mina kollegor. Att bara ta hand om hem barn och vårda frisk make i hemmet tills barnen flyttar hemifrån och sedan vara arbetslös och så småningom få en usel pension. Nej tack!


    Fast det finns ju olika grader av apitetet hemmafru också. Att bara gå hemma och sköta markservice fixar nog få.

    Själv är jag engagerad inom kyrkan och har massor av olika uppdrag och kurser att sysselsätta mig med.
  • Anonym (Hoppsan!)
    Fjäril kär skrev 2016-05-04 15:16:28 följande:
    Fast det finns ju olika grader av apitetet hemmafru också. Att bara gå hemma och sköta markservice fixar nog få.

    Själv är jag engagerad inom kyrkan och har massor av olika uppdrag och kurser att sysselsätta mig med.
    apitet?
  • Fjäril kär
    Anonym (Hoppsan!) skrev 2016-05-04 15:20:33 följande:

    apitet?


    Jäkla autokorrect... Sitter med telefonen. Epitet ska det stå och inget annat.
Svar på tråden Att vara en hemmafru