• Anonym (Fel)
    Äldre 4 May 13:34
    1149 visningar
    11 svar
    11
    1149

    Min väninna är extra snäll mot kunder som har samma namn som henne

    Min väninna, som arbetar på ett företag, har ett namn som är allmänt känt här i Sverige, däremot är det inte då vanligt att folk har det namnet längre. När hon stöter på kunder som har samma namn som henne blir hon extra glad och blir extra snäll mot dessa kunder. Jag tycker det är ett oetiskt beteende. Sådant förfarandet kan anmälas till skatteverket eller nåt va?

  • Svar på tråden Min väninna är extra snäll mot kunder som har samma namn som henne
  • Winter­Dawn
    Äldre 4 May 13:40
    #1

    Ja, anmäl till skatteverket du, att du har en vän som är snäll mot sina kunder

  • Anonym (Fel) Trådstartaren
    Äldre 4 May 13:48
    #2
    WinterDawn skrev 2016-05-04 13:40:46 följande:

    Ja, anmäl till skatteverket du, att du har en vän som är snäll mot sina kunder


    Jag menar inte så. Jag menar att det kanske kan vara skattebrott eller vad det heter om man är snäll mot vissa kunder men inte mot andra kunder. Dvs att man inte är enhetlig. Om du förstår vad jag menar
  • Äldre 4 May 13:53
    #3
    Anonym (Fel) skrev 2016-05-04 13:48:45 följande:
    Jag menar inte så. Jag menar att det kanske kan vara skattebrott eller vad det heter om man är snäll mot vissa kunder men inte mot andra kunder. Dvs att man inte är enhetlig. Om du förstår vad jag menar
    Snäll mot kunder som i att ge rabatter eller gratis?
  • Anonym (Fel) Trådstartaren
    Äldre 4 May 14:04
    #4
    NKmamma skrev 2016-05-04 13:53:39 följande:

    Snäll mot kunder som i att ge rabatter eller gratis?


    Nej, inte så. Hon är bara mer snäll mot dem.
  • Gunill­a1957
    Äldre 4 May 14:10
    #5

    Du får nog jobba lite hårdare på dina trolltrådar. Ingen människa kan tro att det är skattebrott att vara mer snäll mot vissa kunder.

  • Anonym (Fel) Trådstartaren
    Äldre 4 May 14:12
    #6
    Gunilla1957 skrev 2016-05-04 14:10:13 följande:

    Du får nog jobba lite hårdare på dina trolltrådar. Ingen människa kan tro att det är skattebrott att vara mer snäll mot vissa kunder.


    Det kan det visst vsra eftersom det kan rubba förtroendet för arbetsplatsen. Förre kunder kommer om de känner att hon särbehandlar andra kunder framför dem. Då blir det färre intäkter till företaget vilket resulterar i lägre skatt till skatteverket. Därav skattebrott
  • Äldre 4 May 14:18
    #7
    Anonym (Fel) skrev 2016-05-04 14:12:42 följande:

    Det kan det visst vsra eftersom det kan rubba förtroendet för arbetsplatsen. Förre kunder kommer om de känner att hon särbehandlar andra kunder framför dem. Då blir det färre intäkter till företaget vilket resulterar i lägre skatt till skatteverket. Därav skattebrott


    Det är inte skattebrott att vara trevlig eller otrevlig..
  • Anonym (Fel) Trådstartaren
    Äldre 4 May 14:22
    #8
    micromat skrev 2016-05-04 14:18:01 följande:

    Det är inte skattebrott att vara trevlig eller otrevlig..


    Jo eftersom skatteintäkterna till staten minskar
  • Äldre 4 May 14:38
    #9
    Nej, eftersom syftet med att vara snäll inte är för att undvika betala skatt. 
  • Äldre 4 May 14:47
    #10

    Hur ska du ts kunna veta att personen är extra snäll mot kunder med samma namn som personen själv?

    Helgen känns lite för långt bort än....

  • Äldre 4 May 15:11
    #11
    Anonym (Fel) skrev 2016-05-04 14:22:07 följande:

    Jo eftersom skatteintäkterna till staten minskar


    Nej! Du låter enbart paranoid.

    Det är inte olagligt eller ett skattebrott att vara trevlig eller otrevlig.

    Att man är snäll mot vissa kunder är inte brottsligt.

    Inte i sverige. Du kan prova att polisanmäla för att hon log extra mycket mot vissa kunder. Polisen kommer få en hysteriskt rolig dag på jobbet. :)

    Bor du däremot i en trollskog med troll som invånare har du säkerligen egna hitte-på-regler och egna små trollpoliser som griper människor som är extra trevliga mot vissa.. Uscha mig!!
Svar på tråden Min väninna är extra snäll mot kunder som har samma namn som henne