• Anonym (Haßen)

    Om man är feminist och hatar alla män

    Utesluts man ur den feministiska rörelsen då?

  • Svar på tråden Om man är feminist och hatar alla män
  • Anonym (hm)

    Troligen blir man utesluten då eftersom feminism har inte mycket att göra med hat.

  • Rattotojj

    Det går inte eftersom feminismen inte är en rörelse utan en åsiktsströmning, precis som liberalism eller kommunism tex. Vem som helst får vara feminist - mördare, manshatare, djurplågare mfl. Vi har åsiktsfrihet och yttrandefrihet.

  • Tecum
    Anonym (Haßen) skrev 2016-05-04 17:35:03 följande:
    Utesluts man ur den feministiska rörelsen då?
    Inte alls, tvärtom får du hur mycket uppmärksamhet som helst i media och vill du starta en blogg får du tusentals följare som antingen hatar eller älskar dig.
  • Anonym (man)

    Förmodligen inte, istället får man en massa medhåll, cred och support

  • Rattotojj

    HALLÅ?! ÄR DET NÅGON SOM HÖR MIG?

    Man kan inte utesluta någon från ett sätt att se på omvärlden. Feminismen är inte en klubb, organisation eller parti. Det finns inget medlemsskap, inga stadgar. Feminism är ett sätt att se på sin omvärld. Det går inte att varken vara med eller uteslutas. Man kan däremot ha feministiska åsikter, eller inte.

    Tror ni att folk kan bli uteslutna ur konservatismen eller nationalismen också? Eller hur tänker ni?

  • taquine

    Ursäkta, men tröttnar du aldrig på dina miljoner feminist-trådar TS? Tycker du inte själv det börjar bli väldigt tjatigt? 
    Kanske ska skaffa en ny hang-up?


    Goodness me
  • Brunhilde
    taquine skrev 2016-05-04 18:10:40 följande:
    Ursäkta, men tröttnar du aldrig på dina miljoner feminist-trådar TS? Tycker du inte själv det börjar bli väldigt tjatigt? 
    Kanske ska skaffa en ny hang-up?
    Kanske något nytt ämne? Lite nyskapande sådär. Förslag: "Har kvinnor lättare att få sex än män?"
  • taquine
    Brunhilde skrev 2016-05-04 18:12:39 följande:
    Kanske något nytt ämne? Lite nyskapande sådär. Förslag: "Har kvinnor lättare att få sex än män?"
    Typ..".Eller, tjejer har kukstorleken betydelse?;)"
    Goodness me
  • Anonym (suuuuuuug)

    På riktigt? Jag orkar inte med alla trådar om feminister, små kukar och invandrare. Alltså ni lyckas ju göra mig irriterad så grattis. Men ni måste ha ett jävligt tråkigt liv. Skaffa en hobby. För din skull. För min skull. 

  • Anonym (Haßen)
    Rattotojj skrev 2016-05-04 18:02:49 följande:

    HALLÅ?! ÄR DET NÅGON SOM HÖR MIG?

    Man kan inte utesluta någon från ett sätt att se på omvärlden. Feminismen är inte en klubb, organisation eller parti. Det finns inget medlemsskap, inga stadgar. Feminism är ett sätt att se på sin omvärld. Det går inte att varken vara med eller uteslutas. Man kan däremot ha feministiska åsikter, eller inte.

    Tror ni att folk kan bli uteslutna ur konservatismen eller nationalismen också? Eller hur tänker ni?


    Jag menade om man i så fall får kritik av andra feminister.
Svar på tråden Om man är feminist och hatar alla män