• Linutis

    Vecka 27 plötsligt spy

    Halloj, går in i vecka 27 på torsdag. Låg i sängen och började få små ont till o från i magen. Övre delen ibland sen nedre delen ibland. Som vågor. Sen kom de. Spyan....helt bara sådär! Spydde o spydde tills det sist kom lite blod...Efter fick jag frossa....och nu är jag mega bajsnödig. Hård i magen. Svårt att bajsa också..Har fått börja med järntabletter som heter nifirex. Har någon varit med om samma? Jag är jätte rädd. Vad händer? Ska jag kontakta barnmorskan? Havandedkapsförgiftning? Pga järntabletterna? Pga att kroppen förbereder sig inför förlossningen redan nu?

  • Svar på tråden Vecka 27 plötsligt spy
  • Linutis
    catwinter skrev 2016-05-05 00:23:32 följande:

    Låter mer som du ätit något dåligt.. vad har du ätit idag och igår?


    Åt en nachotallrik för ca 4-5 Tim sen. Innan de, pasta med broccoli...nu när du säger det kanske det kan va nachotallrik.....känns så konstigt bara
  • catwinter

    Ja eller så är det kanske bara något magsjukevirus du har fått, behöver inte bero på maten. :) Det låter inte som gravidrelaterat iaf men vad vet jag. Kontakta läkare om det fortsätter.

  • Linutis

    Har precis ( ursäkta ) varit och gjort nr 2. Det verkar vara nacho tallriken jag åt....som att jag blivit magsjuka ett tag pga den. Illamående, spya,frossa och diarré. Mår bättre nu än vad jag gjorde för 20-30 min sen. Är det farligt för barnet att äta något som leder till de här? Spya, diarré. Och det håller inte i så länge. Är det farligt tro?

  • Anonym (Lite hum..)

    Ingen fara ska du se, men fortsätter kräkandet och diarrén så drick vätskeersättning.

    Nachotallriken kan ha varit lite för stark i kryddan eller för fet, då kan kroppen reagera märkligt.

    Förbered dig sen på att illamåendet kan komma tillbaka i slutet av graviditeten samt, att de sista veckorna kan man få mycket diarré, kroppen börjar förbereda sig för förlossning.

    Jag är i vecka 37 och har haft illamående till och från några veckor och den senaste veckan även diarré, inte mycket men är för det mesta lösare i magen, men det är som sagt kroppen.

  • mamaleona

    Gissar på vanlig magsjuka. Hade nachona gjort det hade det kommit tidigare. Att spy o ha diarree KAN ge sammandragningar men sällan dom påverkar livmodertappen då en magsjuka är rätt kortvarig. Drick i vätska dig. H en bm

  • Linutis
    anlili skrev 2016-05-05 08:03:19 följande:

    Hur länge har du ätit Niferex? Det kan ge illamående och kräkningar.


    Tog bara 1tablett. Första ggn
  • anlili
    Linutis skrev 2016-05-05 16:09:31 följande:

    Tog bara 1tablett. Första ggn


    Tror det är jävligt ovanligt att vara så överkänslig, men jag spydde en hel helg efter 4 droppar flytande niferex (man ska ta 35) och blev uttorkad och inlagd på dropp.
  • Linutis

    Idag är jag små gasig. Mår lite lite illa till o från. Bebisen har rört sig väldigt lite gemfört med igår,förrgår. Sen igår kväll har han varit lugn...bör man va orolig. Kan få ibland små kramper i magen.

  • Linutis

    Känner obehag i magen....orolig som attan..gasig också....kan bebisen påverkas av de här? Kanske därför hn inte rör sig så mkt?

  • Anonym (Lite hum..)

    Är du orolig för bebisen så ring och rådfråga förlossningen

Svar på tråden Vecka 27 plötsligt spy