• lisa889

    Hostar bruna slemklumpar

    Hej . Jag är gravid i vecka 24. Nu de senaste två dagarna har jag hostat väldigt mycket, precis som om jag har rökt mycket vilket jag inte har.. värst är på morgonen då jag även har hostat upp bruna slemklumpar.. jag har astma men har inte tagit den medicinen sedan jag blev gravid då jag inte vet om jag kan ta den eller inte. Min bm har varit på semester ganska länge så har heller inte kunnat fråga henne om det är ok att ta den . Jag har bricanyl och seretide.. Någon som vet vad de bruna slemklumparna kan bero på??

  • Svar på tråden Hostar bruna slemklumpar
  • Linutis
    lisa889 skrev 2016-05-05 07:45:23 följande:

    Hej . Jag är gravid i vecka 24. Nu de senaste två dagarna har jag hostat väldigt mycket, precis som om jag har rökt mycket vilket jag inte har.. värst är på morgonen då jag även har hostat upp bruna slemklumpar.. jag har astma men har inte tagit den medicinen sedan jag blev gravid då jag inte vet om jag kan ta den eller inte. Min bm har varit på semester ganska länge så har heller inte kunnat fråga henne om det är ok att ta den . Jag har bricanyl och seretide.. Någon som vet vad de bruna slemklumparna kan bero på??


    Ingen aning vad sånt beror på. Jag har alltid hostat bruna slemmiga klumpar. Har inte tänkt på de....intressant om någon vet!
  • Phialia90
    lisa889 skrev 2016-05-05 07:45:23 följande:

    Hej . Jag är gravid i vecka 24. Nu de senaste två dagarna har jag hostat väldigt mycket, precis som om jag har rökt mycket vilket jag inte har.. värst är på morgonen då jag även har hostat upp bruna slemklumpar.. jag har astma men har inte tagit den medicinen sedan jag blev gravid då jag inte vet om jag kan ta den eller inte. Min bm har varit på semester ganska länge så har heller inte kunnat fråga henne om det är ok att ta den . Jag har bricanyl och seretide.. Någon som vet vad de bruna slemklumparna kan bero på??


    Tror nog du kansle behöver kontakta vårdcentralen
  • syntharen

    Att det är bruna slemklumpar kan ju bero på att det är blod i. Du måste verkligen söka läkarvård! Om jag var du skulle jag ringa 1177 för att höra om du kan få en akuttid nånstanns. Många städer har akutöppna vårdcentraler.

    Tycker också du ska ta din astmamedicin men kanske kontakta läkaren som skrivit ut den för att höra om den är ok. Kan vara att du måste byta till nåt annat.

  • syntharen
    Linutis skrev 2016-05-05 07:50:57 följande:

    Ingen aning vad sånt beror på. Jag har alltid hostat bruna slemmiga klumpar. Har inte tänkt på de....intressant om någon vet!


    Jag hade blivit rädd om jag hostat upp färgade slemklumpar. Har du aldrig kollat upp det? Det tycker jag verkligen du ska göra. Det kan inte vara normalt.
  • lisa889

    Nej de va första gången igår. Och det kommer bara en. Det är inte mörk brunt . Mer som. Jätte svårt att förklara men typ lite som mörkare beige. Sen kommer det bara vanligt slem . Min astma läkare kan jag inte få tag i då hon slutat här där jag bor.

  • Linutis
    syntharen skrev 2016-05-05 09:14:41 följande:

    Jag hade blivit rädd om jag hostat upp färgade slemklumpar. Har du aldrig kollat upp det? Det tycker jag verkligen du ska göra. Det kan inte vara normalt.


    Hmm....har alltid hostat det. Sen jag va 14-15? Är idag 23
  • stepanova

    Hej! Usch vad jobbigt det låter! Vet inget ang bruna slem klumpar, men ang astma medicin vet jag lite mer. E själv gravid och har astma. Tar annars seretide och ventoline, men under graviditeten rekommenderar nan flixotide istället för seretide, och ventoline vid behov!

    Lycka till

  • Vettigvuxen

    Men vilka kvalificerat nervösa svar. En enkel googling visar att det sannolikt inte är något allvarligt. Ett virus förmodligen som dessutom är på väg ur kroppen i form av upphostat slem. Bronkit gissar jag. Inget man medicinerar. Ni som svarar att detta inte verkar bra gissar ju bara!

Svar på tråden Hostar bruna slemklumpar