• Lovisens

    Är detta positivt?

    Skulle ni säga att sträcket till vänster är ett positivt utslag på mitt ägglossningstest?

    Sträcken på de tidigare testerna jag har tagit har varit mycket svagare.

  • Svar på tråden Är detta positivt?
  • ensamärstark

    Nej det är inte positivt. Båda strecken måste vara lika starka. Alternativt att teststrecket (närmast doppdelen) ska vara starkare än kontrollstrecket

  • Lovisens

    Vad är det som gör att sträcken är olika starka om det inte är ägglossning man har?


    Trodde faktiskt det räknades som positivt då jag även hade bruna flytningar igår och i förgår och molande mensvärk vilket är symtom jag läst man kan få vid ägglossning.

  • ensamärstark
    Lovisens skrev 2016-05-05 18:17:29 följande:

    Vad är det som gör att sträcken är olika starka om det inte är ägglossning man har?

    Trodde faktiskt det räknades som positivt då jag även hade bruna flytningar igår och i förgår och molande mensvärk vilket är symtom jag läst man kan få vid ägglossning.


    Det har med ett hormon att göra, hur hög halt man har av det i urinen (minns ej vad det heter) som dessa stickor mäter. Halten är som högst (då får du positiva ÄL tester) ungefär 12-48 timmar innan själva ägglossningen.
  • Lovisens
    ensamärstark skrev 2016-05-06 01:10:52 följande:
    Det har med ett hormon att göra, hur hög halt man har av det i urinen (minns ej vad det heter) som dessa stickor mäter. Halten är som högst (då får du positiva ÄL tester) ungefär 12-48 timmar innan själva ägglossningen.

    Tack för svar.


    Starkare än så blev inte mitt sträck denna gången men eftersom jag hade brunaktiga flytningar dag 15 + 16 i menscyklen så borde väl det vara indikationer på ägglossning?

  • Yarrow

    När mina ägglossningstester är såhär så är de positiva för mig. De blir aldrig starkare.

  • ensamärstark
    Yarrow skrev 2016-05-06 20:25:22 följande:

    När mina ägglossningstester är såhär så är de positiva för mig. De blir aldrig starkare.


    Det kan för vissa vara lätt hänt att man missar peaken (när det blir positivt) då för vissa kan den handla om någon timma :) själv har jag peak i och positiva utdlag i två dagar innan dom slår om till negativa igen. Så det är olika från person till person.. Jag tycker att man ska lita på kroppens signaler i första hand. Många känner ju när ägglossningen är på gång via smärtsymtom och serkretet ;)
  • Lovisens
    Yarrow skrev 2016-05-06 20:25:22 följande:

    När mina ägglossningstester är såhär så är de positiva för mig. De blir aldrig starkare.


    För min del blir det inte heller starkare men samtidigt känner jag av andra signaler kroppen ger som skulle kunna betyda ägglossning.
  • Lovisens
    ensamärstark skrev 2016-05-06 22:59:48 följande:
    Det kan för vissa vara lätt hänt att man missar peaken (när det blir positivt) då för vissa kan den handla om någon timma :) själv har jag peak i och positiva utdlag i två dagar innan dom slår om till negativa igen. Så det är olika från person till person.. Jag tycker att man ska lita på kroppens signaler i första hand. Många känner ju när ägglossningen är på gång via smärtsymtom och serkretet ;)
    Ja jag funderade faktiskt på om det kunde vara som så att jag missade det med ett par timmar :).
  • ensamärstark
    Lovisens skrev 2016-05-07 09:32:57 följande:

    Ja jag funderade faktiskt på om det kunde vara som så att jag missade det med ett par timmar :).


    Det kan absolut vara så! :) som jag skrev en del har en peak på en timma o andra har i två dagar ;) lite på kroppen säger jag
Svar på tråden Är detta positivt?