• Anonym (VÄRDELÖS KILLE)

    Får inga tjejer, börjat påverka mitt vardagsliv.

    Vet inte hur jag ska börja.. Snart 19 år och har ärligt inte ens pussat en tjej. Jag förstår inte problemet med mig... Alla mina polare har gjort detta vid de här laget och nästan alla har fått ligga redan.

    Jag minns för 2 år sen när polarna konstant brukade säga hur snygg jag är (på skämt men fortfarande halft allvarligt). De till och med kallade mig för "snygg-(namn)" och snygga kändisars namn. Fick det bekräftat av tjejer i skolan då många kollade på mig, 2-3 tjejer spana in mig hela tiden och log mot mig etc. Självförtroendet var på topp och jag var stensäker på att jag väldigt snart kommer bli av med oskulden. Hände givetvis inte något. Sedan dess började jag tvivla på om de kanske ljugit för mig men de fortsatte med att föräldrarnas tjejkompisar började säga till mig hur snygg jag blivit (4-5 st har sagt det) och även att många i min nya skola ska vara intresserade av mig. Även tjejer från andra städer har sagt det via sociala medier. 

    Dock har inte en enda tjej tagit kontakt med mig. Jag känner mig lurad och vågar ändå inte ta initiativ då jag känner mig som en patetisk sopa. Brukar fejka ett extremt självförtroende bland andra med att tänka "jag är lång, mörkhårig och snygg" bara för att jag bland folk ska fejka att jag inte är den sopan jag egentligen är. Nu är ju givetvis inte utseende allt, men jag gör detta för att jag för tillfället inte ska se ut som en nolla. Innerst inne mår jag verkligen skit och kan knappt fokusera på studier längre. Att se fina och attraktiva tjejer och veta att man är för värdelös för att ta kontakt gör ont. Vet inte varför jag skriver allt ens, behövde bara skriva av mig. Hur fan ska jag göra?

  • Svar på tråden Får inga tjejer, börjat påverka mitt vardagsliv.
  • Anonym (Man)

    Man kan tycka vad man vill om det men det är oftast killens jobb att ta kontakt o visa intresse först. Visa lite mod o gör det så kommer det gå finemang med tjejerna.

  • Anonym (emeliew)

    Det är ingen mänsklig rättighet att få ligga eller uppleva kärlek. Det är som att gnälla över att man aldrig vinner på lotto. Händer det så händer, händer inte får du leva med det.

  • Leonneras

    Regel nummer 1 med tjejer är att utseendet inte är det viktigaste. Hur du är som person är det som avgör. Vågar du inte prata med tjejer eller blir väldigt obekväm när du gör detta märker tjejen det och attraktionen tynar. Har du inga problem med att prata med dem kan det vara att du hamnar i kompisfacket eftersom du inte visat annat intresse. Tjejer gillar självsäkra ärloga och ödmjuka killar som vågar ta iniativet speciellt i din ålder.

    Men du ska inte vara nojig över din ålder det är faktiskt vanligare än du tror att killar fortfarande är oskuld. Min sambo var 20 när han blev av med sin.

    Våga visa ditt intresse för en tjej. Säger hon nej så kommer inte dina vänner att skratta åt dig, att bli nekad händer alla.

  • Anonym (H)

    Jag är 10 år äldre än du och har aldrig kysst en tjej. Jag känner mig inte värdelös för det. Däremot ensam. Det är lite tidigt att känna sig uppgiven när man bara är 19.

  • Anonym (H)
    Anonym (emeliew) skrev 2016-05-05 18:51:28 följande:

    Det är ingen mänsklig rättighet att få ligga eller uppleva kärlek. Det är som att gnälla över att man aldrig vinner på lotto. Händer det så händer, händer inte får du leva med det.


    Du jämför att vara ledsen för att inte få kärlek med att vara ledsen för att man inte vann på lotto?

    Ooookeeej.
  • Anonym (.)

    Du är kille, det är du som förväntas vara aktiv och ta initiativ. Om du bara sitter och väntar kommer det inte att hända något, oavsett hur du ser ut.

  • Anonym (emeliew)
    Anonym (H) skrev 2016-05-05 21:51:36 följande:
    Du jämför att vara ledsen för att inte få kärlek med att vara ledsen för att man inte vann på lotto?

    Ooookeeej.
    Men vadå vad ska vi göra då? Ska vi ha kommunala prostituerade som går hem till alla ensamma män en gång i månaden? Låter det som ett roligt samhälle? Alla kan inte bli rika, alla får inte ligga, alla får inte kärlek. Livet är orättvist, så är det bara.
  • Anonym (Stundande)
    Anonym (emeliew) skrev 2016-05-05 22:23:13 följande:
    Men vadå vad ska vi göra då? Ska vi ha kommunala prostituerade som går hem till alla ensamma män en gång i månaden? Låter det som ett roligt samhälle? Alla kan inte bli rika, alla får inte ligga, alla får inte kärlek. Livet är orättvist, så är det bara.
    Får se om du tycker det blir så roligt när du får cancer och alla kommer typ inte hjälpa dig, utan enbart säga att ja det är livets lott, livet är orättvist.
  • Anonym (emeliew)
    Anonym (Stundande) skrev 2016-05-05 22:29:15 följande:
    Får se om du tycker det blir så roligt när du får cancer och alla kommer typ inte hjälpa dig, utan enbart säga att ja det är livets lott, livet är orättvist.
    Vad har cancer med saken att göra? Du tycker inte att det är lite skillnad på cancervård och att få ligga? Anser du att du har rätt att få ligga och att kvinnor måste ställa upp på detta?
Svar på tråden Får inga tjejer, börjat påverka mitt vardagsliv.