• Anonym (Gilla­r min svärmo­r)
    Äldre 5 May 21:43
    1106 visningar
    4 svar
    4
    1106

    Föredrar farmor över mormor

    Hej,

    Jag älskar såklart mina föräldrar och har självklart bättre relation till dem än min mans föräldrar men föredrar ändå att de passar mina barn. Mina föräldrar har nästan aldrig varit ensamma med barnen medan vi lämnat dem flera nätter med min mans föräldrar och det är detta vi föredrar. Och nej, inget fel på mina föräldrar och de bor dessutom nära medan farmor o farfar bor 4 h bort.

    Ville bara säga detta som jämnvikt till alla trådar om att det är så mycket bättre att vara mormor/morfar, bättre att få en dotter pga det och att svärdottern alltid hatar mannens familj. Inte jag :)

  • Svar på tråden Föredrar farmor över mormor
  • Anonym (Oxå farmor­)
    Äldre 5 May 22:22
    #1

    Samma här, barnens farmor och farfar är de som nästan alltid passar barnen och ställer så gott som alltid upp. De sover över där ibland och de tar även med dem på kortare tripper osv. Mina föräldrar träffar vi ibland, inte särskilt ofta. Dom är mindre intresserade och barnen föredrar själva farmor framför mormor.

    Våra två barn är dessutom farmor och farfars enda barnbarn.

  • Anonym (Entil­l)
    Äldre 5 May 22:26
    #2

    Samma här. Jag föredrog mina barns farmor när jag måste ha barnvakt under barnens uppväxt. Hon var så naturlig och lugn med barnen. Om hon bakade när vi kom med dem så fick barnen vara med och baka. Rensade hon i trädgården så var barnen med där också. Min egen mamma blev så hysterisk när barnen skulle vara hos henne och trodde att hon var tvungen att hitta på aktiviteter oavbrutet. Ungarna blev helt slut och uppvarvade så det tog dagar innan de lugnade sig. Hos farmor var allt lugnt och naturligt. Farmor tog ofta med dem ut i skogen och plockade bär eller svamp när det var säsong bl.a. Barnen var lugna och harmoniska vid hämtning.

  • Anonym (Jaha?­!)
    Äldre 6 May 07:05
    #3

    Om det nu inte är något fel på dina föräldrar varför gör ni då som ni gör? Något fel måste det ju vaga eftersom dom inte får vara själva med sina barnbarn.

  • Anonym (Gilla­r min svärmo­r) Trådstartaren
    Äldre 6 May 08:43
    #4
    Anonym (Jaha?!) skrev 2016-05-06 07:05:02 följande:

    Om det nu inte är något fel på dina föräldrar varför gör ni då som ni gör? Något fel måste det ju vaga eftersom dom inte får vara själva med sina barnbarn.


    Nej det är det inte men när vi träffar mormor/morfar så är vi föräldrar alltid med helt enkelt. De har aldrig klagat
Svar på tråden Föredrar farmor över mormor