• SaraEl

    Vilka faktorer tycker ni är viktigaste när ni köper tvättmaskin ?

    Hej !

    Vilka faktorer tycker  ni är viktigaste när ni inhandlar tvättmaskiner för ert hem, är det kostnad, miljö eller bekvämlighet ( garanti, service kontrakt) ??

    Jag heter Sara och håller på med en undersökning om vilka ägandeformer är mer miljövänliga och vilka alternativa man skulle kunna introducera för att minska miljöpåverkan. Jag uppskattar alla hjälp jag kan få :)


    Länken till google formuläret ( helt anonymt):
    goo.gl/forms/igurGhAJ5T

     


  • Svar på tråden Vilka faktorer tycker ni är viktigaste när ni köper tvättmaskin ?
  • elyse

    Jag fastnar på en fråga och kommer inte vidare så du behöver se över detta.

    Dessutom är det viktigaste för mig att programmen är snabba samt att det går att välja ett skölj-program för att fräscha upp plagg som inte behöver tvättas ännu. Det är den avgörande faktorn för mig.

  • viseversa

    Energisnål
    Lätt att förstå hur den funkar
    Tyst
    Håller länge
    Tvättar rent även på korta pass
    Snygg

    Vi har en Electrolux som vi är super nöjda med. En som tar 8 kilo och allt blir väldigt rent och fräscht. 10 års garanti har den också.

  • sextiotalist

    Snabbprogram

    Att kunna välja olika centrifugeringsvarv

    Ylle-tvätt

    Bra pris

  • Anton Chigurh
    Tillförlitlighet.

    Å när det gäller hemelektronik, vitvaror o likn mög, så får du vad du betalar för. Är du snål....så får du allt dras med bekymren du med stor sannolikhet får på köpet.

    Lite så.

    KRAM //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2016-05-06 09:20:26 följande:
    Tillförlitlighet.

    Å när det gäller hemelektronik, vitvaror o likn mög, så får du vad du betalar för. Är du snål....så får du allt dras med bekymren du med stor sannolikhet får på köpet.

    Lite så.

    KRAM //Anton
    Och nej. Miljövänlighet står inte överst på listan !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aikido

    Jag har en tvättmaskin som är i stort sett underhållsfri (hm nåja Game of Thrones ibland), klimatsmart (överskottsvärmen värmer upp sängen) och går på biobränsle (ganska mycket chips dock). Jag bor ihop med henne.

  • ostpaj
    Aikido skrev 2016-05-06 09:31:20 följande:
    Jag har en tvättmaskin som är i stort sett underhållsfri (hm nåja Game of Thrones ibland), klimatsmart (överskottsvärmen värmer upp sängen) och går på biobränsle (ganska mycket chips dock). Jag bor ihop med henne.

    Haha, va gulligt! :D
  • sextiotalist
    Anton Chigurh skrev 2016-05-06 09:20:26 följande:

    Tillförlitlighet.

    Å när det gäller hemelektronik, vitvaror o likn mög, så får du vad du betalar för. Är du snål....så får du allt dras med bekymren du med stor sannolikhet får på köpet.

    Lite så.

    KRAM //Anton


    Sanning med modifikation. Vi har haft bra erfarenheter av våra billiga köp. Tvättmaskinen är inne på sitt femte år och fungerar utmärkt, inte den allra billigast.

    Vi brukar satsa på modeller som går ut och då får man de billigt
Svar på tråden Vilka faktorer tycker ni är viktigaste när ni köper tvättmaskin ?