• Anonym (undrar)

    ersättning?

    Har bara en fundering vad som gäller när man har barnen lika mycket och pappan till barnen nu ska åka på semester.. Jag är sjukskriven och har låg inkomst..kan jag kräva ersättning för tiden pappan skulle haft barnen..skulle inte bry mig om detta om jag haft hög inkomst men tyvär blir min ekonomi drabbad????

  • Svar på tråden ersättning?
  • Anonym (undrar)

    Lite mer än 1vecka..vilket innebär att jag får ha dom minst 2,5 veckor för när han kommer hem jobbar han och kan endast ha dom lediga dagar då han jobbar natt/kväll.

  • Anonym (@)

    Du får väl underhåll ? Om nu inte pappan har halva tiden ?
    Vem har barnbidraget ?

  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2016-05-06 12:26:09 följande:

    Lite mer än 1vecka..vilket innebär att jag får ha dom minst 2,5 veckor för när han kommer hem jobbar han och kan endast ha dom lediga dagar då han jobbar natt/kväll.


    Så det är matpengar du vill ha?

    Det bästa är väl att du frågar honom. Hur många dagar är det du ska ha barnen extra?

    Sedan får jag inte ihop det, du skriver att ni har barnen lika mycket, men när han kommer hem kan han inte ha barnen på en vecka för han jobbar. Jobbar han bara varann vecka? Hur ser er uppdelning ut?
  • Anonym (undrar)

    Han betalar ej underhåll.. Och jag har barnbidragen..han tycker att han har barnen lika mycket vilket inte riktigt är sant varannan vecka har han barnen fred-onsdag .den äldre brukar vara helgen därpå fred-lördag men min yngsta är alltså bara varannan vecka fred-onsd.

  • Anonym (undrar)

    Och jag köper alla kläder o skor kan jag även tillägga..han har dubbelt så hög inkomst men hjälper inte med klädinköp

  • Anonym (@)
    Anonym (undrar) skrev 2016-05-06 13:04:28 följande:

    Och jag köper alla kläder o skor kan jag även tillägga..han har dubbelt så hög inkomst men hjälper inte med klädinköp


    Barnbidragen bör ju räcka till kläder o skor .
    Vad är det du tycker han ska betala ?
  • Anonym (Anna)

    Så hur många dagar rör det sig om då, som du ska ha barnen extra? Och hur pengar rör det sig om?

    Varför betalar han inte underhåll?

  • Anonym (undrar)

    På grund av snålhet vill han inte betala underhåll.då jag har krävt underhåll förut har han kommit med hot plus att han av sagts sög alls ha barnen.vilket har resulterat i ledsna och frustrerade barn..kanske svårt förstå för dom som inte vet hur en del människor kan göra..

  • Anonym (@)
    Anonym (undrar) skrev 2016-05-06 13:19:45 följande:

    På grund av snålhet vill han inte betala underhåll.då jag har krävt underhåll förut har han kommit med hot plus att han av sagts sög alls ha barnen.vilket har resulterat i ledsna och frustrerade barn..kanske svårt förstå för dom som inte vet hur en del människor kan göra..


    Då söker man underhåll från FK , enkelt .
    Antar att du har bostadsbidrag oxå ?
    Hur mycket menar du att barnen kostar dig mera för att han åker på sem ?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2016-05-06 13:19:45 följande:

    På grund av snålhet vill han inte betala underhåll.då jag har krävt underhåll förut har han kommit med hot plus att han av sagts sög alls ha barnen.vilket har resulterat i ledsna och frustrerade barn..kanske svårt förstå för dom som inte vet hur en del människor kan göra..


    Så det är inte pappan du skulle begära ersättning av då?
Svar på tråden ersättning?