• Floraz

    Pojkvännens son vägrar åka utomlands

    Jag och min pojkvän har bokat en 3 veckors resa till Florida. 
    Vi ska bland annat fira min 27 års dag där borta.
    Det är vi två som ska dit samt hans 16 åriga son. 16 åringen var jätteglad över resan då vi bokade den och ville mer än gärna åka, men nu, 1 vecka innan, säger han att han absolut inte vill åka. Han vill stanna hemma och detta kom som från ingenstans. Min pojkvän vägrar låta honom stanna hemma med tanke på att förut när min pojkvän åkte iväg med mig, då hade han hemmafest och det spårade totalt. Pojkens mamma finns inte med i bilden så det är ingen ide att ni skriver ''han kan ju bo hos henne'' eller liknande.

    Detta är väldigt tjorvigt eftersom att resan redan är bokad och det är så kort tid kvar tills vi ska iväg samt att vi tagit ledigt från jobb och allt, pojken har även fått ledigt från skolan. Pojken har en flickvän som han är med hela tiden, så vi misstänker att han ändrat sig på grund av henne och tänkt dra henne till huset och leva rövare i tre veckor. 

    Vad ska vi göra?
    Vill inte att hans unge ska få bestämma över oss två vuxna och nu vara grunden till att vi måste stanna hemma. Vi har sett framemot det här jättemycket och det är väl ändå inte 16 åringen som ska få bestämma sånt här!

  • Svar på tråden Pojkvännens son vägrar åka utomlands
  • Nikolinas

    Tvinga med honom bara. Han har redan gått med på det från början och nu är det för sent. Han kan inte bestämma.

  • Tonårsmamman1

    Han är 16 år och har fått ledigt i 3 veckor från skolan? Hur lyckades ni med det?

    Säger som de andra, gör klart för honom att han inte har något val.

  • Floraz
    Tonårsmamman1 skrev 2016-05-06 14:00:29 följande:

    Han är 16 år och har fått ledigt i 3 veckor från skolan? Hur lyckades ni med det?

    Säger som de andra, gör klart för honom att han inte har något val.


    Det är väl inte det viktiga? Han fick ledigt i alla fall, inte jag som skötte det.
  • Tonårsmamman1
    Floraz skrev 2016-05-06 14:29:28 följande:
    Det är väl inte det viktiga? Han fick ledigt i alla fall, inte jag som skötte det.
    Jag blev bara förvånad.
  • äldreochklokare

    om han ville åka med när ni bokade så får han ju åka med. Har själv tonåringar och främst den ena vill helst inte åka någonstans alls, men då vet man ju det och kan planera därefter. 

    Er tonåring har ju tydligen sagt att han ville, så då får han ju följa med. Blir ju väldigt märkligt om ni skulle gå med på det han säger. Det hade varit en helt annan sak om han sa ifrån innan ni hade bokat. 

  • Påven Johanna

    Kan han bo hos flickvännen och hennes familj? 

  • Coccolina

    Ni är de vuxna och ni bestämmer. Han skall helt enkelt följa med, om det är flickvännen som spökar så lova honom att ha med sig telefon eller något att koppla upp mot WiFi för att kunna Skypea henne varje dag om det gör det lättare för honom. 


    Men med skall han... Så enkelt är det! Har ni mor eller farföräldrar till grabben i närheten eller någon annan vuxen så kan ni även kolla om han kan bo där, samt då såklart inte vara ledig från skolan utan leva vanligt vardagsliv och inget röj med flickvännen så kan det vara ett alternativ som ni kan ge honom. 


    Men rent instinktivt känner jag att han skall med helt enkelt. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Drottningen70
    Påven Johanna skrev 2016-05-06 16:05:08 följande:

    Kan han bo hos flickvännen och hennes familj? 


    En vecka innan avresa kan man liksom inte komma å ändra sig, då får man stå sitt kast när man är 16 år. Dessutom skulle de säkert förlora massa pengar vid en så sen ombokning utan giltiga skäl.
Svar på tråden Pojkvännens son vägrar åka utomlands