• Anonym (Hjälp)

    Mirena hormonspiral

    Hej alla tjejer

    Jag behöver verkligen råd av er, satt in hormonspiral Mirena nov månad , har ej haft besvär med den utom att jag har gått upp i vikt. Känner mig så svullen i kroppen och brösterna är jätte öma hela tiden , har ej fått min mens i 3 månader. Har gjort grav test som är neg.

    Blir så förvirrad i fass står inte något om viktuppgång däremot det står i engelska sidor.

    Vad var ni upplevt .Har provat allt och inget funkar för mig så det är stilisering som gäller näst.

  • Svar på tråden Mirena hormonspiral
  • Anonym (!)

    Mensen försvinner oftast av den spiralen så det är inget konstigt .

  • Anonym (no)

    Viktuppgång pga hormonspiral kan du inte skylla på, för dessa hormoner är lokalt i livmodern! Du har helt enkelt ätit för mycket och rört dig för lite, som alla andra som går upp i vikt.

    Att du inte får mensen är supervanligt, fick du ingen info om detta när den sattes in?

  • Anonym (!)
    Anonym (no) skrev 2016-05-06 22:21:31 följande:

    Viktuppgång pga hormonspiral kan du inte skylla på, för dessa hormoner är lokalt i livmodern! Du har helt enkelt ätit för mycket och rört dig för lite, som alla andra som går upp i vikt.

    Att du inte får mensen är supervanligt, fick du ingen info om detta när den sattes in?


    Man kan få ökad aptit av just denna spiral o man kan faktiskt gå upp i vikt oxå av den
  • Anonym (Hjälp)

    Den spiralen kan ej verka lokalt hormonen tas upp av livomdeeslemhinnan vidare till kroppen , men i liten mängd gemfört med p piller det sa min gyn. Det jag upplever att jag samlar vätska helt uppsvullen i brösten och magen vilket är jag inte van med.

    Jag rör mig som vanligt som alla andra dagar och mina måltider är ej ändrade.

  • Darimna

    Åh, vad tråkigt. Jag som just tyckte det inte verkade finnas någon hake med den! 


    (Har precis bestämt mig för att sätta in en och gick in här för att fråga lite) 

    Tror jag gör det ändå, men får passa mig för ökad aptit. 

    Att gå upp i vikt när menscykeln ändras är inte ovanligt. Det är ju spiralens "fel" även iom den inte direkt orsakar viktuppgången genom sin låga dos hormon. 

  • Anonym (Hjälp)

    Problemet för mig att jag rör på mig spm vanligt och tränar som jag brukar men har kännt mig då svullen och vågen står på 71 kg som jag har aldrig vägt förr . Max har jag vägt 66 kg . Så less snart ta jag ut den.

Svar på tråden Mirena hormonspiral