• jorgen­xtra
    Äldre 6 May 23:08
    1329 visningar
    4 svar
    4
    1329

    Går det att få reda på adressen till en fastighet ägd av privatperson?

    Om personen i fråga äger en fastighet, som det står på många "kredit"upplysningssidor. se exempel:

    Men är skriven på en lägenhet i Stockholm. kan man då som privatperson få fram adressen på fastigheten (exempelvis en villa)? 

    Om ja, går det att inte få fastigheten registrerad på dessa "kredit"upplysningssidor om man köper en villa?

  • Svar på tråden Går det att få reda på adressen till en fastighet ägd av privatperson?
  • Äldre 7 May 09:13
    #1

    Kontakta fastighetsregistret hos Lantmäteriet.

    Andra frågan förstår jag inte.

  • jorgen­xtra
    Äldre 24 May 13:05
    #2
    Kjell2 skrev 2016-05-07 09:13:42 följande:

    Kontakta fastighetsregistret hos Lantmäteriet.

    Andra frågan förstår jag inte.


    Kan meddela att det var gratis via mail på lantmäteriet.

    Man behövde dom 4 sista siffrorna, vilket vem som helst kan hitta på nätet. Härligt land.
  • Äldre 24 May 13:13
    #3
    -1
    jorgenxtra skrev 2016-05-24 13:05:15 följande:
    Kan meddela att det var gratis via mail på lantmäteriet.

    Man behövde dom 4 sista siffrorna, vilket vem som helst kan hitta på nätet. Härligt land.
    Om man inte kan kolla upp vem som är den faktiska ägaren hur ska man då veta att man köper av rätt person?

    Vad är det du vill dölja?
  • jorgen­xtra
    Äldre 24 May 13:47
    #4
    sportpappa skrev 2016-05-24 13:13:01 följande:
    Om man inte kan kolla upp vem som är den faktiska ägaren hur ska man då veta att man köper av rätt person?

    Vad är det du vill dölja?
    Jag vill dölja min hemliga mångkriminella verksamhet som täcker hela norden och omsätter flera miljarder. Den heter Hassan & Mohammeds halal, på pappret men bakom pappret slaktas stulna lyxbilar. Men schyyyy säg inget till någon, jag kan få dagsböter på 1500 kr.
Svar på tråden Går det att få reda på adressen till en fastighet ägd av privatperson?